Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Har hørt att: -Laserkontroll på strekninger under 200meter har dem ikke lov til. For de skal ha måling på deg i 200 meter. -Laserkontroll i regn og tåke kan dem heller ikke ha, for da får dem ukorrekte målinger pga forstyrrelser av regnet. -Blir du tatt, så ikke godta eller skriv under på en dritt. Da blir det som regel glemt og saken blir hennlagt. En som jeg jobbet med før hadde vert i millitæret med en som hadde mistet lappen på stedet 24 ganger, men aldri langvarig. Fordi at de har ikke lov til og ta lappen fra deg uten at du godtar og skriver under på at de får ta den (?). Så da fikk han jo dette igjen pga at dem ikke hadde følgt rutinene osv. MEN, viss du har en bil med bra med HK og NM. Så er det jo ikke alltid like lett og løse ut uten og spinne. Hva skjer da viss politiet ser deg når du løser ut en gang og bakhjula bjynner og spinne? (Denne eksempel bilen er da selvsakt godkjent med den effekten) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Har hørt att:-Laserkontroll på strekninger under 200meter har dem ikke lov til. For de skal ha måling på deg i 200 meter. -Laserkontroll i regn og tåke kan dem heller ikke ha, for da får dem ukorrekte målinger pga forstyrrelser av regnet. -Blir du tatt, så ikke godta eller skriv under på en dritt. Da blir det som regel glemt og saken blir hennlagt. En som jeg jobbet med før hadde vert i millitæret med en som hadde mistet lappen på stedet 24 ganger, men aldri langvarig. Fordi at de har ikke lov til og ta lappen fra deg uten at du godtar og skriver under på at de får ta den (?). Så da fikk han jo dette igjen pga at dem ikke hadde følgt rutinene osv. MEN, viss du har en bil med bra med HK og NM. Så er det jo ikke alltid like lett og løse ut uten og spinne. Hva skjer da viss politiet ser deg når du løser ut en gang og bakhjula bjynner og spinne? (Denne eksempel bilen er da selvsakt godkjent med den effekten) kort sagt: POLITIET HAR LOV TIL ALT(tror de) Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 om du spinner litt kan det hende du får en advarsel. er det noen som vil ta fra deg lappen for det så nekt for det er ikke nok med litt spinning for å miste lappen Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Dette kommer jo helt ann på hvem som stopper deg. Det finns noen drittsekker blant politifolk akkurat som innen alle andre yrker. Alt blir jo subjektive vurderinger. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 politiet gjør hva dem vil, du må bare si dem i mot så mye du årker, de er lovens lange arm og finnes ikke loven så lager de den.. dette med spinning, du kan bli tatt for uaktsom kjøring..babyhmm? Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Har hørt att:-Laserkontroll på strekninger under 200meter har dem ikke lov til. For de skal ha måling på deg i 200 meter. Feil -Blir du tatt, så ikke godta eller skriv under på en dritt. Da blir det som regel glemt og saken blir hennlagt. Feil. Hvis du ikke godtar har de 3 uker på å lage en sak mot deg. Har de beviser som holder så kjører de saken. En som jeg jobbet med før hadde vert i millitæret med en som hadde mistet lappen på stedet 24 ganger, men aldri langvarig. Fordi at de har ikke lov til og ta lappen fra deg uten at du godtar og skriver under på at de får ta den (?). Så da fikk han jo dette igjen pga at dem ikke hadde følgt rutinene osv. De har lov til å ta lappen din i 3 uker dersom du ikke godtar et beslag. MEN, viss du har en bil med bra med HK og NM. Så er det jo ikke alltid like lett og løse ut uten og spinne. Hva skjer da viss politiet ser deg når du løser ut en gang og bakhjula bjynner og spinne? (Denne eksempel bilen er da selvsakt godkjent med den effekten) Til enhver tid hvor du ikke har 100% herredømme over bilen så er du pr lov skyldig i uaktsom kjøring. Her kommer alt ned til skjønn og det har skjedd at folk har mista lappen for å ligge bred ut fra utkjøringer/parkeringsplasser osv. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Jeg fikk 3000,- i bot for å gi gass ut av et kryss slik at dekket begynte å spinne et sekund eller to... Og da babla de mye om en paragraf om uaktsom kjøring osv. Helt høl i hue, men det gjelder forsåvidt veldig mange andre regler her i landet oxo... Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Men hvordan funker det med laserkontroll på natta da? :) Noen som vet det? Blir ikke det akkurat samme som regn og tåke? Det har jeg lurt på lenge... :thumb hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drQ Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Men hvordan funker det med laserkontroll på natta da? :) Noen som vet det? Blir ikke det akkurat samme som regn og tåke? Det har jeg lurt på lenge... :thumb hehe Tviler sterkt på at det er noe stort problem. I regn prøver de vel å unngå å stå ute (mest av andre grunner), men har ikke hørt at det ikke skal være lov. Om natten er det fritt frem... Det som er felles her, er at alle tingene gjør det litt vanskeligere å observere deg, uten at det er noe nevneverdig poeng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Fritt fram for hvem? hehe :) Synd. Var sikker på at laseren ikke funka når det ble mørkt. Jeg har liksom aldri opplevd en fartskontroll midt på natta... :op hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drQ Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Litt uklart ja, men du skjønte hva jeg mente ;-) Her i Bergen er det kontroller om natten ganske ofte, og (naturlig nok) gjerne i regn og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 FeilTil enhver tid hvor du ikke har 100% herredømme over bilen så er du pr lov skyldig i uaktsom kjøring. Her kommer alt ned til skjønn og det har skjedd at folk har mista lappen for å ligge bred ut fra utkjøringer/parkeringsplasser osv. Men hvis du har 100% herredømme over bilen mens du legger den breit da? Er jo ikke uaksomt da. Er jo ikke noe vanskelig å ta en kontrolert sladd med bilen. hvis du kommer gjennom Oslo i hundre og helvette sidelengs er jeg enig. Men hvis du kjører ut av en P-plass sidelengs med FULL kontroll i 20-25 km/t kan da for faen ikke de komme og si du er uaktsom??? Sjeldent jeg forlater en snølagt P-plass uten å forlate den sidelengs. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Sjeldent jeg forlater en snølagt P-plass uten å forlate den sidelengs. hehehe,kan se det i avataren din! :D Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 var det ikke noen som hadde en link til en side eller en pdf der det sto mange tips om hva man hadde rett til osv når man ble stoppet? Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Gp-4027 Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg