Gå til innhold

Hva har politiet lov til og ikke?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Er så morsomt å lese at folk TROR de er så tøffe om de ligger breit...

Har ikke noe med at vi tror at vi er tøffe men det er jo trossalt drittartig å slædde på en stor parkeringsplass med bakhjulstrekk.....

Alle kan kjøre fort, det trengs mere for å ligge breddt.......

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da må man å ta ansvar for det man gjør. Sladding på offentlig plass blir ansett som uaktsom kjøring uansett hvor mye man vrir og vrenger på det. Hjelper ikke om man tror eller vet at man er verdensmester i kontroll av bil, for det er det ingen som har.

Politiet kan be deg om å ta av sotfilm på stedet, men tror ikke de kan fysisk gå inn å fjerne det. Er litt usikker på det.

Volvo 760 til salgs. info på http://tinyurl.com/3e3ev3

Ford Mondeo 2L 16v BAP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man å ta ansvar for det man gjør. Sladding på offentlig plass blir ansett som uaktsom kjøring uansett hvor mye man vrir og vrenger på det. Hjelper ikke om man tror eller vet at man er verdensmester i kontroll av bil, for det er det ingen som har.

Politiet kan be deg om å ta av sotfilm på stedet, men tror ikke de kan fysisk gå inn å fjerne det. Er litt usikker på det.

Det er vel relativt få som påstår at de er verdensmestere her jeg påstår det ikke......Å dessuten så er det ikke uaktsom kjøring å slædde på en stor parkeringsplass der det er bare er deg å bilen.. Politiet som er så ekstremt strenge på alt da......

Å nei det er liksom så farlige å slædde på en parkeringsplass.....som er tom........Whoa vilt assså........Politiet er sikkert bare sjalu siden det er bare er et få tall av bila deres som har driften i ræva....Slik vi sier på Hedemarken....

Det er jo mange av oss her som faktisk bruker bilen til mere enn bare å kjære fra A til B....

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan de fjerne på stedet ja:rockets

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel relativt få som påstår at de er verdensmestere her jeg påstår det ikke......Å dessuten så er det ikke uaktsom kjøring å slædde på en stor parkeringsplass der det er bare er deg å bilen.. Politiet som er så ekstremt strenge på alt da......

Å nei det er liksom så farlige å slædde på en parkeringsplass.....som er tom........Whoa vilt assså........Politiet er sikkert bare sjalu siden det er bare er et få tall av bila deres som har driften i ræva....Slik vi sier på Hedemarken....

Det er jo mange av oss her som faktisk bruker bilen til mere enn bare å kjære fra A til B....

Når de tar deg på en parkeringsplass har det forebyggende virkning. vis det skulle vært greit å gjøre det der, så blir det mye lettere å gjøre det i trafikken og skaden kan bli større.

Politiet gjør bare jobben sin. Det er alltid noen drittsekker, men det er ikke bare i politiet. De aller fleste er hyggelige og er ikke ute etter å ta deg. Men når du gjør noe ulovlig rett foran nesa på dem, kan dem ikke bare overse det.

Merkelig at vi hører om de som treffer på drittsekker, men de som treffer på en hyggelig politibetjent har vi ikke hørt fra?

Du velger selv å sladde på den parkeringsplassen. og du vet også hva rissikoen er. Blir du tatt kan du ikke suttre over en drittsekk av en politibetjent. For det er din egen feil, han gjør bare den jobben han er annsatt for å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan de fjerne på stedet ja:rockets

Hei.

De kan ikke kreve den fjernet på stedet. Du får en mangellapp, og viser bilen til enten politi eller biltilsyn.

Så stikker du hjem og hiver inn "visnings-rutene dine", og viser bilen.

Etterpå setter du seff inn de sotede rutene igjen.

Begynner de å pelle på merker, film, etc på bilen din, be dem ringe politijuristen sin for en oppdatering. Evt. bare ring en advokat selv (på liksom fungerer også. Bare gjør dem oppmerksom på at du gjør det). Fortsetter de, så ta frem mobilen og film hele greia som bevis. Så kan du få lagt på proff-film etterpå uten kostnad for deg:thanks

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritt fram for hvem? hehe :)

Synd. Var sikker på at laseren ikke funka når det ble mørkt. Jeg har liksom aldri opplevd en fartskontroll midt på natta... :op hehe

Opplevde laserkontroll i går natt faktisk...eneste er jo at politiet her i tromsø er så "smart" at dem parkerer bilen sin så man ser dem (grunnet refleksen) og dem har refleksvester på seg :)

Og med mine tusen-metringer ble det en lett oppgave å se dem med engang jeg kom rundt svingen :)

Det lyste opp POLITI på bilen dems :) lite smart...hehe

Men ja, laserkontroll på natta, det funker fint det.

Volvo 245 '86 2.3l Turbo - Bruksbil (avskiltet atm) :(

Volvo 245 '85 2.3l - Delebil

Volvo 740 '85 2.3l - Solgt til søster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

De kan ikke kreve den fjernet på stedet. Du får en mangellapp, og viser bilen til enten politi eller biltilsyn.

Så stikker du hjem og hiver inn "visnings-rutene dine", og viser bilen.

Etterpå setter du seff inn de sotede rutene igjen.

Begynner de å pelle på merker, film, etc på bilen din, be dem ringe politijuristen sin for en oppdatering. Evt. bare ring en advokat selv (på liksom fungerer også. Bare gjør dem oppmerksom på at du gjør det). Fortsetter de, så ta frem mobilen og film hele greia som bevis. Så kan du få lagt på proff-film etterpå uten kostnad for deg:thanks

mvh

vet at dem ikke har lov til d, men det er vel noe de fleste her inne vet, at purken tror dem kan gjøre hva dem vil. (nesten da) men dem kan gi deg bøter også for at du har mørke ruter, så at dem må betale for en profffilm er vel tvilsomt da. dem lar deg vel ikke kjøre for fort en gang til fordi dem feks har målt feil vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde laserkontroll i går natt faktisk...eneste er jo at politiet her i tromsø er så "smart" at dem parkerer bilen sin så man ser dem (grunnet refleksen) og dem har refleksvester på seg :)

Og med mine tusen-metringer ble det en lett oppgave å se dem med engang jeg kom rundt svingen :)

Det lyste opp POLITI på bilen dems :) lite smart...hehe

Men ja, laserkontroll på natta, det funker fint det.

dem må ha bilen stående så den synes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet kan ikke, og vil i de fleste tilfeller ikke fjerne noen solfilm fra en vindusrute. Det som er normalt er at du får kjøreforbud til du har fjernet den, og det tar ikke mange minuttene.

Husk at i mindre byer er det ingenting som heter UP. Der er det vanlige betjenter som betjener laser og foretar trafikkontroller.

Politiet har nok mange eksempler på smågutter på 18 år som tror de er verdensmestere i drfting. Veldig ofte går det galt, og de sladder borti ett eller annet.

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en politikontroll rett utenfor blokka jeg bor i. Satt to politimenn i en sivil Mondeo som var parkert slik at dem overhode ikke hadde innsyn på hovedveien. Så bortover strekka at det kom en bil i fint driv og den ene politimannen hopper ut av Forden før dem i det hele tatt kunne sett fyren som kom kjørende. Vinket ham inn tilside og mens den ene politimannen pratet med sjåføren kjørte den andre avgårde. Kom tilbake noen minutter senere med en kamuflasjekledd mann med laser. Vet ikke utfallet men de satt rimelig lenge i Snutebilen og pratet.

Har dem lov til dette da?? Trodde fartskontroller skulle være synlige. Holdt selv på å kjøre ned en svartkledd politimann som hoppet ut i veien med lasern. Var sent på kvelden, mørkt og det regnet. Trodde først det var en elg og svingte unna. Fikk heldigvis kun bot for farten og ikke fordi jeg måtte rygge tilbake der fyren stod....

Porsche 911 C2

Subaru Legacy Outback

Sommertreff Crew

http://www.sommertreff.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang sett en laserbetjener med refleksvest?

Jeg holdt også på å meie ned en politi i sommer. I en slak sving i en 80 sone på sørlandet hadde de promillekontroll på en rasteplass. Mannen sto MIDT i veibanen. Dama skrek og jeg bråbremste. Svingte inn på den grusbelagte rasteplassen med full pumping på ABSen. Jeg sa til politien med blåseapparatet at det var vanskelig å oppdage mannen i veien. Han tok walkien sin og beordrer gatepolitien over på andre siden av veien, slik at bilistene kunne se ham!

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem må ha bilen stående så den synes...

De må ikke stå sånn at de synest nei. fredagen i forige uke sto dem her på lesja, da sto dem godt parkert i en privat vei å skjøt bilistene med laser bakfra faktisk:( ikke at jeg begriper at det er lov????????. dem tok veldig mange den dagen.

Hadde ikke dem hatt lov til det, så hadde ikke dem gjort det heller, ikke det at purken gjør rett hele tiden, men akkurat der er jeg ganske sikker ja. tror ikke dem sjanser en hel dag på dette, å at dem da måtte gi tilbake alle førerkort og bøter dem har gitt til bilistene denne dagen om alt kunne gå i dass. for det fins dem som nekter, å da blir det rettsak.

Rett meg om jeg tar feil, men da må noen her dokumentere d. kan ikke bare skrive å si at dette ikke er sant folkens, for alle kan vi skrive hva vi mener, MEN..... man må jo vite hva man prater om først da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet kan ikke, og vil i de fleste tilfeller ikke fjerne noen solfilm fra en vindusrute. Det som er normalt er at du får kjøreforbud til du har fjernet den, og det tar ikke mange minuttene.

Husk at i mindre byer er det ingenting som heter UP. Der er det vanlige betjenter som betjener laser og foretar trafikkontroller.

Politiet har nok mange eksempler på smågutter på 18 år som tror de er verdensmestere i drfting. Veldig ofte går det galt, og de sladder borti ett eller annet.

Nei dem kan egentlig ikke det, men det fins en og annen som er j..vlige da:(

Har en kompis som har erfart dette.

Begynner du og bråke om dette, så er sjansen stor for at du taper i en eventuelt rettsak, da dette i utgangspunket er ulovelig:( og da blir d dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider