Gå til innhold

Compact vs. M3???

Ranger emnet

villejan

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å funderer litt over det å putte en M3 maskin i compacten min... Noen som kan tenke seg hva dette vil komme på og evnt, må skiftes. Da tenker jeg ikke bare på bremser som er en selfølge, men drivverk og motorfester, slike ting.

Hva koster det for å få den godkjent?

Det må være en M3 motor som ikke er gått mere enn 80000 og 120000km.

Bilen er en 97 mod.

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på å gjøre det samme selv. Snakket med noen som hadde en kondemnert M3 stående for 80.000,-. Var mer eller mindre inntakt fra bakruta og frem, fått en stygg smell bakfra. Måtte gjøre regning med 35-40.000,- i tillegg til bilen... Har veeeldig lyst til å få meg en M3-compact, men får vente og se hvor dyr sommerferien blir tror jeg.:D

Seat Ibiza Cupra R '00

Volvo V40 T4 260hk '98 - TIL SALGS!

X BMW E36/5 '96

X Audi 100 2,8e '88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dette si at jeg må punge ut for ca. 120.000,-?

Dette var jo sinnsykt mere enn det jeg trodde det villle komme på!

Denne prisen må jo være ferdig registrert og godkjent.

Tviler på at du må betale 80.000,- for "bare" motor og akslinger og elektronikken?

Forresten det var en fin liten compact du hadde. Har sett den på TSI sine sider. Har du gjort noe innvendig med den?

Jeg har lumma fronten og det samme bakskjørtet som du har.

Ser jeg et lite effektanlegg der bak?:D

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere virkelig tar grundig feil!

120000, og da sier du at jeg ikke er kommet halvveis?

Oki, vi sier det slik: Hva betaler man for motoren? ,hva betaler man for montering? og hva betaler man for godkjenning?

Lønner det seg å få montert motoren og få den godkjent i tyskland... vil den med dette bli godkjent i norge automatisk, eller må den godkjennes her i tilllegg?

VW Bora 2000 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er billigere å kjøpe bilen og motoren i tyskland, få jobben gjort der og få det godkjent. Deretter importere den til norge. Da vil du få bruksfradrag på noen %.

Hadde bilen vært førstegangsregistert i norge før 1.1.96 så hadde prislappen vært en helt annen ettersom da slipper man gebyrer for effektøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette noe å si også?

Dette var jeg absolutt ikke klar over!

Følger dette bilen eller følger det motoren. Hadde jeg puttet en 95 mod motor i bilen, hadde det hjulpet, eller er det mod på bilen som teller?

Sett den sølvgrå 356 compacten? Har visst en 850 motor i den!

Hva tror du det hadde kostet på en 96 mod?

VW Bora 2000 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

356'en er jo rå! Tviler på det er særlig mye plass til overs under det panseret...!

Villejan: Det er nok et lite sebring-effektanlegg som kommer til syne der bak ja. Har nettopp fått meg front fra seidl, ikke fått tatt noen bilder enda. Venter på en dag hvor sola skinner og jeg har tid til å vaske og gnikke bilen, et sjeldent sammentreff. Nå som jeg har tatt for meg eksteriøret er det vel på tide å pønske ut noe til interiøret... :D

Seat Ibiza Cupra R '00

Volvo V40 T4 260hk '98 - TIL SALGS!

X BMW E36/5 '96

X Audi 100 2,8e '88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

Har dette noe å si også?

Dette var jeg absolutt ikke klar over!

Følger dette bilen eller følger det motoren. Hadde jeg puttet en 95 mod motor i bilen, hadde det hjulpet, eller er det mod på bilen som teller?

Sett den sølvgrå 356 compacten? Har visst en 850 motor i den!

Hva tror du det hadde kostet på en 96 mod?

1.1.96 tredde det "nye" avgiftsystemet på bil i kraft. Da ble avgifter beregnet utifra vekt, slagvolum og hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

120' koster det ikke, man får en 3.2liters M3 motor eller en M5 3.8liters motor med gir for rundt 30k brukt.. Jo mer man kan skru selv jo billigere er det.. Må pluss på bremser og regne med at du må stive den opp litt.. kanskje en ny diff..men dette er småbeløp.. tror det holder med rundt 40-50k.. trenger heller ikke omregge den til M3. Hvis du f.eks har en 318 compact med M3 maskin, gjelder det bare å få den godkjent..så kan man fortsatt forsikre den som en 318 compact, men da får du bare igjen peng for en 318 hvis du skulle være uheldig..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

villejan, ring Tarjei med 356`en! Han har peiling og driver med dette! Han påtar seg også slike jobber! Han har bygd oopp 356`en, en M3 coupe fra 316 utgangspunkt, M3 fra 318, B3 2,7 liter fra 316 E30 ++++

Han har PEILING!

Kjenner han litt, så kan hjelpe deg med å evt. skaffe nr osv!

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-323

120' koster det ikke, man får en 3.2liters M3 motor eller en M5 3.8liters motor med gir for rundt 30k brukt.. Jo mer man kan skru selv jo billigere er det.. Må pluss på bremser og regne med at du må stive den opp litt.. kanskje en ny diff..men dette er småbeløp.. tror det holder med rundt 40-50k.. trenger heller ikke omregge den til M3. Hvis du f.eks har en 318 compact med M3 maskin, gjelder det bare å få den godkjent..så kan man fortsatt forsikre den som en 318 compact, men da får du bare igjen peng for en 318 hvis du skulle være uheldig..

Du glemmer jo de fuckings avgiftene ved trimming da, så lenge antall kW økes i vognkortet og bilen er førstegangsregistrert i norge etter 1.1.96 så svir det HARDT på pungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider