villejan Skrevet Mai 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2003 Jeg sitter her å funderer litt over det å putte en M3 maskin i compacten min... Noen som kan tenke seg hva dette vil komme på og evnt, må skiftes. Da tenker jeg ikke bare på bremser som er en selfølge, men drivverk og motorfester, slike ting. Hva koster det for å få den godkjent? Det må være en M3 motor som ikke er gått mere enn 80000 og 120000km. Bilen er en 97 mod. Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norse///M Skrevet Mai 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2003 Har vært inne på å gjøre det samme selv. Snakket med noen som hadde en kondemnert M3 stående for 80.000,-. Var mer eller mindre inntakt fra bakruta og frem, fått en stygg smell bakfra. Måtte gjøre regning med 35-40.000,- i tillegg til bilen... Har veeeldig lyst til å få meg en M3-compact, men får vente og se hvor dyr sommerferien blir tror jeg.:D Siter Seat Ibiza Cupra R '00 Volvo V40 T4 260hk '98 - TIL SALGS! X BMW E36/5 '96 X Audi 100 2,8e '88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaftetryne Skrevet Mai 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2003 Frykteleg OffTopic, men er det du Norse///M som har denne? Siter Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt. Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norse///M Skrevet Mai 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2003 Joda, det er nok min bil det... Hvordan i all verden visste du det??? Siter Seat Ibiza Cupra R '00 Volvo V40 T4 260hk '98 - TIL SALGS! X BMW E36/5 '96 X Audi 100 2,8e '88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaftetryne Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Hmmm. Det må vere eit lykketreff. sombrero Siter Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt. Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet Mai 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Vil dette si at jeg må punge ut for ca. 120.000,-? Dette var jo sinnsykt mere enn det jeg trodde det villle komme på! Denne prisen må jo være ferdig registrert og godkjent. Tviler på at du må betale 80.000,- for "bare" motor og akslinger og elektronikken? Forresten det var en fin liten compact du hadde. Har sett den på TSI sine sider. Har du gjort noe innvendig med den? Jeg har lumma fronten og det samme bakskjørtet som du har. Ser jeg et lite effektanlegg der bak?:D Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 120k er du ikke halvveis på avgiftene kan jeg tenke meg. litt over tusenlappen pr hk Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet Mai 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Håper dere virkelig tar grundig feil! 120000, og da sier du at jeg ikke er kommet halvveis? Oki, vi sier det slik: Hva betaler man for motoren? ,hva betaler man for montering? og hva betaler man for godkjenning? Lønner det seg å få montert motoren og få den godkjent i tyskland... vil den med dette bli godkjent i norge automatisk, eller må den godkjennes her i tilllegg? Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Vil si det er billigere å kjøpe bilen og motoren i tyskland, få jobben gjort der og få det godkjent. Deretter importere den til norge. Da vil du få bruksfradrag på noen %. Hadde bilen vært førstegangsregistert i norge før 1.1.96 så hadde prislappen vært en helt annen ettersom da slipper man gebyrer for effektøkning. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet Mai 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Har dette noe å si også? Dette var jeg absolutt ikke klar over! Følger dette bilen eller følger det motoren. Hadde jeg puttet en 95 mod motor i bilen, hadde det hjulpet, eller er det mod på bilen som teller? Sett den sølvgrå 356 compacten? Har visst en 850 motor i den! Hva tror du det hadde kostet på en 96 mod? Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norse///M Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 356'en er jo rå! Tviler på det er særlig mye plass til overs under det panseret...! Villejan: Det er nok et lite sebring-effektanlegg som kommer til syne der bak ja. Har nettopp fått meg front fra seidl, ikke fått tatt noen bilder enda. Venter på en dag hvor sola skinner og jeg har tid til å vaske og gnikke bilen, et sjeldent sammentreff. Nå som jeg har tatt for meg eksteriøret er det vel på tide å pønske ut noe til interiøret... :D Siter Seat Ibiza Cupra R '00 Volvo V40 T4 260hk '98 - TIL SALGS! X BMW E36/5 '96 X Audi 100 2,8e '88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Originally posted by villejan Har dette noe å si også? Dette var jeg absolutt ikke klar over! Følger dette bilen eller følger det motoren. Hadde jeg puttet en 95 mod motor i bilen, hadde det hjulpet, eller er det mod på bilen som teller? Sett den sølvgrå 356 compacten? Har visst en 850 motor i den! Hva tror du det hadde kostet på en 96 mod? 1.1.96 tredde det "nye" avgiftsystemet på bil i kraft. Da ble avgifter beregnet utifra vekt, slagvolum og hk. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Juni 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2003 120' koster det ikke, man får en 3.2liters M3 motor eller en M5 3.8liters motor med gir for rundt 30k brukt.. Jo mer man kan skru selv jo billigere er det.. Må pluss på bremser og regne med at du må stive den opp litt.. kanskje en ny diff..men dette er småbeløp.. tror det holder med rundt 40-50k.. trenger heller ikke omregge den til M3. Hvis du f.eks har en 318 compact med M3 maskin, gjelder det bare å få den godkjent..så kan man fortsatt forsikre den som en 318 compact, men da får du bare igjen peng for en 318 hvis du skulle være uheldig.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet Juni 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2003 villejan, ring Tarjei med 356`en! Han har peiling og driver med dette! Han påtar seg også slike jobber! Han har bygd oopp 356`en, en M3 coupe fra 316 utgangspunkt, M3 fra 318, B3 2,7 liter fra 316 E30 ++++ Han har PEILING! Kjenner han litt, så kan hjelpe deg med å evt. skaffe nr osv! Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juni 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2003 Originally posted by BMW-323 120' koster det ikke, man får en 3.2liters M3 motor eller en M5 3.8liters motor med gir for rundt 30k brukt.. Jo mer man kan skru selv jo billigere er det.. Må pluss på bremser og regne med at du må stive den opp litt.. kanskje en ny diff..men dette er småbeløp.. tror det holder med rundt 40-50k.. trenger heller ikke omregge den til M3. Hvis du f.eks har en 318 compact med M3 maskin, gjelder det bare å få den godkjent..så kan man fortsatt forsikre den som en 318 compact, men da får du bare igjen peng for en 318 hvis du skulle være uheldig.. Du glemmer jo de fuckings avgiftene ved trimming da, så lenge antall kW økes i vognkortet og bilen er førstegangsregistrert i norge etter 1.1.96 så svir det HARDT på pungen. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.