Gå til innhold

B230 16V? Hvordan få blokka til å holde?

Ranger emnet


CumsteR

Anbefalte innlegg

Som sagt, hvilken blokk...? Har ikke peiling på hvilken blokk...

Se tråden B23 vs B230, for informasjon om blokker.

 

Det som er dealen, er at b234f ble vel bare laget tom. 1989?

Videre, har den ekstern oljepumpe, etc. som gjør at den ikke passer rett på de vanlige motorfestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg legger merke til han ikke spesifiserer hvilken blokk.

å bygge på b234f blokken er jo ikke noe særlig poeng.

 

Hvorfor ikke det?

Har da en som er produsert i 90 og merket K.

Et motorfeste er ganske enkelt å lage, og en bedre oljepumpe skader ikke.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye går det ann å borre en 230 blokk som skal trimmes lett uten turbo?

Tenker da både på diameter og hvor mye volum det blir. Å borre opp 2 dl er vel kurant? Er stempler fra k-motoren å få i så store størelser?

Grunnen til at jeg spør er planer om en motor i arbeidsbilen og k-toppen(631)

har vel kanskje litt bedre flow enn 530?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår