Gå til innhold

golf2 motortrøbbel

Ranger emnet

KadettC_76

Anbefalte innlegg

har en 91 mod golf 1.8 pasadena

Denne 1.8 er en forgassermotor ja?

Den har begynt å stoppe ofte på tomgang når den er varm, alt er ok mens den er kald, så lurer på om dette kan ha noe med automatchoken å gjøre eller noe?

Og det andre problemet er at av og til når jeg kjører mellom 1500-2000rpm så blinker oljetrykklampa og en "sirene" kommer på, om jeg rusern over 2000rpm så stopper det opp, men om noen minutter kommer det igjen.. Er det følern eller dårlig kontakt? Motorn funker som den skal uten ulyder iallefall..

Og hvordan kan jeg demontere den jævla sirena til oljetrykket??

Og sist men ikke minst, hva er spesielt med Pasadena? Hva står det for liksom?

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke.. men på luftfilterboksen er det et greenfilter, og på luftmassemåleren er det ikke tilkoblet noe stikk, så antok jeg hadde gasser og denne boksen ble tatt fra en annen bil pga filteret? Men vet ikke jeg.. JÆVLI irriterende at den stopper inn mot hvert kryss iallefall.. Så håper dere golf entusiaster kan hjelpe meg.. har aldri skrudd golf før men trenger bruksbilen i ok stand!

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerat har 91 golf pasadena 1,8... Den har forgasser !

import? for etter hva jeg veit, så kom ikke golf originalt med gasser fra og med 89 pga katalysator krav etc!

hmm.. til trådstarter.. du får ikke tatt et bilde da?

hvis du har monojet, så ser det sånn ca slik ut som på bildet:

076.jpg

litt dårlig bilde, men du skjønner greia.. bildet har blitt brukt i forskjellige sammenhenger, derfor ringene... men sjekk rundt "gasser" området.. ser det slik ut er det monojet!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

076.jpg

Sjekk motstanden på den blå føleren med ring rundt, skal være 2000-3000 kald og rund 200-300 på varm motor

EDIT: Mange som tror disse motorene kommer med forgasser ja, men det er med innsprøytning. Det er bare det at selve spjeldhuset ser omtrent ut som en forgasser. Forskjellen er at på innsidene sitter det en stor dyse som er elektronisk styrt

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider