KadettC_76 Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 har en 91 mod golf 1.8 pasadena Denne 1.8 er en forgassermotor ja? Den har begynt å stoppe ofte på tomgang når den er varm, alt er ok mens den er kald, så lurer på om dette kan ha noe med automatchoken å gjøre eller noe? Og det andre problemet er at av og til når jeg kjører mellom 1500-2000rpm så blinker oljetrykklampa og en "sirene" kommer på, om jeg rusern over 2000rpm så stopper det opp, men om noen minutter kommer det igjen.. Er det følern eller dårlig kontakt? Motorn funker som den skal uten ulyder iallefall.. Og hvordan kan jeg demontere den jævla sirena til oljetrykket?? Og sist men ikke minst, hva er spesielt med Pasadena? Hva står det for liksom? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Er vell ikke forgasser på en 9mod vell? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 vet ikke.. men på luftfilterboksen er det et greenfilter, og på luftmassemåleren er det ikke tilkoblet noe stikk, så antok jeg hadde gasser og denne boksen ble tatt fra en annen bil pga filteret? Men vet ikke jeg.. JÆVLI irriterende at den stopper inn mot hvert kryss iallefall.. Så håper dere golf entusiaster kan hjelpe meg.. har aldri skrudd golf før men trenger bruksbilen i ok stand! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 luftmassemåler? ehh... javel.. uansett.. de fleste 91modeller har Monopoint injection.. men du får dem jo og med KE-Jetronic da.. (som ser ut som en GTi motor) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 ja aner ikke jeg vel.. trodde det var LMM på dem jeg, er jo et uttak på luftfilterboksen og, så trodde det mangla ledninger der jeg men.. ? Noen som har forslag til hva som er galt da? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Får du ikke 90 golfer med forgasser? jeg fikset litt på en 90 modell 1,6. Og jeg kan sverge på at denne var helt lik i motorrommet som min 1,6.. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 ja vet seriøst ikke om jeg har gasser eller innsprut jeg.. Men noen av dere som har en sånn "sirene" som hyler sammen med oljetrykklampa? hvor kan jeg koble ut denne? er det en sikring jeg kan nappe ut?? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Kamerat har 91 golf pasadena 1,8... Den har forgasser ! import? for etter hva jeg veit, så kom ikke golf originalt med gasser fra og med 89 pga katalysator krav etc! hmm.. til trådstarter.. du får ikke tatt et bilde da? hvis du har monojet, så ser det sånn ca slik ut som på bildet: litt dårlig bilde, men du skjønner greia.. bildet har blitt brukt i forskjellige sammenhenger, derfor ringene... men sjekk rundt "gasser" området.. ser det slik ut er det monojet! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Sjekk motstanden på den blå føleren med ring rundt, skal være 2000-3000 kald og rund 200-300 på varm motor EDIT: Mange som tror disse motorene kommer med forgasser ja, men det er med innsprøytning. Det er bare det at selve spjeldhuset ser omtrent ut som en forgasser. Forskjellen er at på innsidene sitter det en stor dyse som er elektronisk styrt Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Ser akkurat sånn ut ja.. så jeg ska teste motstanden på den blå pluggen der når motor er varm og når den er kald? Har nok monojet sprut jeg da.. ? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Jeg fikset som sagt på en 1,6 fra 1990. Den hadde katalysator. og jeg er sikker på at det var forgasser. Var ingen ekstra ledninger, ingen slanger. alt var helt likt som på min egen 1,6 forgasser fra 87 Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 neinei, men nå dropper vi vel det.. min har monojet sprut har jeg kommer fram til.. og nå må jeg finne ut problemet! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 og btw... må bare nevne dette.. monojet er et helvette og feilsøke på :( Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg