Gå til innhold

Methano: Renault Clio - Prosjekt Hjemmehjelp

Ranger emnet

methano

Anbefalte innlegg

Nå er kassa målt grovt.

Bunnen er på rundt 65 liter i hjulbrønnen, men ikke dyp nok.. :(

Elementet mitt er "litt" dypere enn det jeg har lagd til nå..

Har litt lyst til å flushe alt nedi gulvet for å få en så clean install som mulig.

Men om dette ikke er mulig, går det vel an å "bygge opp" elementet litt, evt. snu det men spolen opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 353
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen bilder fra dagens økt:

Fiiine trunken min :)

DSC00443.jpg

Fiiine reservehjulet mitt (og litt av spaghettien, det kommer vi til i en senere post):

DSC00442.jpg

Gjett om dette er fiiine reservehjulsbrønnen min?

DSC00439.jpg

Førstegangs glassfiberbygg!

DSC00440.jpg

Putte oppi trunken:

DSC00438.jpg

Finne kantene sånn ca... Dette skal jo allikevel støpes til kantene, så jeg er ikke så nøye der..

DSC00441.jpg

Jeg er tom for polyester og rakk ikke å handle noe mer igår, så må nok vente til tidligst imorgen med å få gjort noe mer...

Tok noen bilder av sideskjørtene her om dagen holdt opp til bilen, hva syns dere. Må tilpasses "litt" :)

DSC00422.jpg

DSC00423.jpg

DSC00424.jpg

Og tok et bilde av standard motorrom på en clio her om dagen, noen forskjell?

DSC00426.jpg

DSC00420.jpg

Dett var dett for dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein (golfnos): Skjørtene må forlenges ca. 2 cm og kuttes så de følger formene til framskjermene. Forlenger på det smaleste stedet (der hvor det bare blir 3-4 cm høyt.. Ser for meg at det blir lettere å få det fint sånn..

Hadde håpet på å la elementet bli i kassa, er litt ulv i fåreklær sånn (selv om chassiset til elementet er tøft:))

Cato (ascona power): Satser på det ja :) Tar det på en torsdag på jobb og kutter det fint. Må "høvle" av litt på toppen.. Skjørtene er jo tross alt ikke til denne biltypen i det hele tatt..

Anlegget er pri 1 nå, er jo treff 7.juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke noe med din tråd å gjøre men tror jeg skal prøve meg på å lage et sett øyelokk i dag ;) har ca 1,5l polyester og div sparkel i kjelleren, og garasjen er endelig kvitt hengeres som stod der ;)

Rett på biltema i da du? handle per poly?

Jepp. Rett ut på biltema å handle polyester.

For dere som kverulerer på at biltema er dritt, er dette som tidligere nevnt mitt førstebygg.. Gidder ikke legge mangfoldigmangetusenkroner idette førstebygget... :)

Så hjem å lage mer på kassa. Blir vel et lag til rundt om det hele, så gir jeg meg på det.

Har endelig bestemt meg for hvordan ting skal se ut..

Vent å se... :)

Kunne tenke meg å prøve selv å lage øyelokk, ser ikke ut som om noen kan hjelpe meg å sveise badlook...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler at biltema er helt greit! tror ikke jeg kommer til å gå bort fra det med mindre jeg skal bruke mye! da er det båtbyggeriet neste.. Ellers.. Sagde du bare rundt kanten? støper fast plate i den? Gleder meg til å se hvordan det blir!

Forresten er det derfor jeg også skal lage øyelokk. Onkel og stefar er sveisere,men har ikke lyst å "ødelegge" panseret mitt forran der. blir fort vanskelig med bulene midt på lykta :/

Stå nå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte avslutte litt kjapt igår, for dama hadde invitert over noen folk...

I tillegg til sponplata, ofret jeg en colakork til midten (til der man skrur i reservehjulet. Sånn liten pigg vet du:))

Har vel 1,5 liter igjen med polyester igjen for øyeblikket. Så det burde holde til å støpe i bassporten. Ser også om jeg kan få støpt i "topplata" idag.

Må vel av å handle dempingsmatte en liten tur idag. Går vel for noe billig drit i første omgang. Er det for jævlig så oppgraderer jeg til noe fancy flott noe..

Hva mener dere?

Hva bør finishen bli på det ferdige anlegget?

Alcantara?

Lakkert?

Vinyl?

Filt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider