Gå til innhold

Methano: Renault Clio - Prosjekt Hjemmehjelp

Ranger emnet

methano

Anbefalte innlegg

• Svar 353
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal bli greit når du kommer på treff med dassen klar... Hehe...

Prosjekt biler: Opel rekord 2.2i 84mod, Porsche 924 80mod.

Bruksbiler: Opel kadett b 69mod, Opel kadett 89 mod, Audi 100 85mod.

Delebiler: Opel rekord 2stk (Hogd), Audi 100 (Hogd).

Solgte biler: Honda Civic, Volvo 245 2,1 77mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi fikset grøftelysene på Clioen, samt hatt en verdig sommerstell før ferien. Ny olje (5W-40 fullsyntetisk mobil 1), nye plugger, pollenfilter. Rett og slett vært på service... (Har faktisk fullt servicehefte på bilen, med stempler)

Er ganske tøff med grøftelykter i combo med parklysene i sportslyktene :)

DSC00479.jpg

Bestemte også idag vinklingen på sub'en:

DSC00480.jpg

DSC00481.jpg

Skal støpes en fire-fem lag rundt MDF ringene og ned til topp plata..

Dett var dett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke store updaten idag, but here goes:

Ordnet meg heve og senke mekanisme til installen; vent og se... :)

Vet ikke om jeg skal bruke den ennå, har nogenlunde sett for meg hvordan ting skal bli (i hodet mitt), men alle muligheter er åpne...

Iallefall så symmetrisk og greit som overhode mulig... (Jada, vet at porten er usymmetrisk, men har en løsning på det og...)

Finner iallefall ut av tingene mens jeg bygger og får innspill fra naboene og folk her på forumet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) gleder meg bare til å se hvordan dette blir ;) om du har "fri" fra dama i helga er det mulig du får gjort litt mer vel?? :)

Har ikke damefri, men skal allikevel arbeide på det både idag og imorgen. hu skal være hos min søster.. må bare bli ferdig på jobb her på senteret først... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille update..

Etter et 7000biters puslespill ("bygg et tre" - har kappa ved:)) var det på tide å bygge litt til på anlegget.

Har nå begynt på selve formen i trunken. Blir veldig enkel og strait look på det hele.. Her er noen bilder fra dagens sesjon.

Støydempinga:

DSC00488.jpg

DSC00489.jpg

DSC00490.jpg

DSC00491.jpg

Trunken former seg:

20cacefb.jpg

DSC00495.jpg

DSC00496.jpg

DSC00497.jpg

DSC00498.jpg

DSC00500.jpg

Og sist men ikke minst, ca. plassering av forsterkeren (som nå har fått sandblåst inn trynet til "flatbeat" i glasset :))

DSC00501.jpg

Edit: Hadde to av et bilde.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel en liten innsats ikveld også skal du se..

Kjøpt med meg 1kg finsparkel og 1 boks fyller til finishen, men dette får stå.

Tror jeg tar 1-2 lag med glassfiber på "dekselet" rundt sub'en idag (dette skal kunne demonteres, derfor all gaffaen og biltemaposen:)), i tillegg lager jeg festebraketter til forsterkeren idag. (håper jeg at jeg rekker iallefall).

Kablene skal iallefall trekkes til de 2-3 andre forsterkerene (i tillegg til monoblokka). Det har jeg liggende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider