Gå til innhold

Methano: Renault Clio - Prosjekt Hjemmehjelp

Ranger emnet

methano

Anbefalte innlegg

• Svar 353
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke så galt det da, var det plug & play, ikke at jeg har noe behov for å vite det men.

Nå må vel jeg opp i garasjen og byne å putte i girkassa mi, kverka den, barberte dreva mellom kubben og inngående....

Kasse med shortshift fra en 2.8i(Mindre bevegelse i fri enn jeg hadde i gir med den gamle...), har faktisk over dobbelt så stor(2,3 ganger) motor som deg jo, ædabædabuse.... hehe... :)

Fri fra jobb nå da eller?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehhehehehehehhehe..... :)

Sløv jobb, er det rart du jobber 14 timer om dagen?

hehehe...

Er som regel stress ifra 07.30 til 09.00, så rolig fram til 11.00 og stress resten av dagen..

Jeg er på delelageret..

Men har to jobber, så når jeg er ferdig her, så er det å frese ut og være skoselger fram til 20.00-20.30 om kvelden... Samt hver lørdag..!

Med andre ord, ikke så mye tid til å skru og dille med egen bil..

Gjør litt her, gjør litt der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting..

Renault 5 er jo forgjengeren til Clio.

Er det noen som leser dette som kan ha peiling på om motoren til en Gt-turbo vil passe i min, og om det er mulig å få dette godkjent?

Hvis jeg tar å bytter til ventilerte skiver foran og skiver bak ifra en 172hk clio, bør jo iallefall bremsene være godkjent for "effekten".

De vasseste av disse hadde ikke "mer" enn 160hk..

Satt her og tenkte på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allt er mulig, men tviler litt, 5ern er jo ganske forskjellig fra clio, dessuten er veldisse mere sjeldne enn 2.0 16V RS motoren...

Får se hva som er tilgjengelig i databaser nedover europa.

Men motor er forsåvidt ikke en prioritering, men skulle det dukke opp noe staselig... :)

Lystgass er vel egentlig den billigste måten å få hester i bilen på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke finni noe å justere på på motorstyringa inne med clip`en da, er vel lite det når jeg tenker meg om.

Kanskje kunne komme no mere effekt om du reprogrammerer styreenheten, kommer jo nye programmeringer inniblandt...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke finni noe å justere på på motorstyringa inne med clip`en da, er vel lite det når jeg tenker meg om.

Kanskje kunne komme no mere effekt om du reprogrammerer styreenheten, kommer jo nye programmeringer inniblandt...

Har leita rundt på Clipen kan du si...

Alt av nyere oppdateringer er installert...

Er iallefall blitt vant til å slette feilkoden fra katalysatoren (omtrent 1 gang annenhver måned) på clipen... :)

Har egentlig lyst til å prioritere carputer nå..

Fikk en liten barebone maskin i bytte av et luftfjæringsett med en kamerat av meg.. (clioen ble høyere originalt med fjæringen på det laveste, og 40 cm høyere på det høyeste... :()

Finnes jo OBD-2 sett til disse til USB...

Litt tøft å se nøyaktig hvor mange ml bensin i hver dyse simultant bruker...

Lurer på om Clip'en vil funke på "uoriginal" plugg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten tråden om lyktene mine, så kan dere se hvor kjipe de gamle lyktene var...

http://bilforumet.net/showthread.php?t=100393

Hva er egentlig "greit" å senke en bil.

Har aldri eid en senket bil og er usikker på om det vil bli for mye med 50mm.

Skal jo hive 17" (el. 18"/19")

Hjulbuene på disse bilene er jo ut av en annen verden, med andre ord gigantiske... (ifra skjermkanten og opp innvendig er det vel 15-20cm til toppen i innerskjermen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SENK....

Er fine veier stortsett i Kr.sand(digger brosteinen, morsom å sladde på)?

Jeg skal for faan senke bilen m in, og subber nedi som den er nå....

Feilkode på lambdasonde, er vel ikke vanlig på clio det, er det pga tuninga eller, bytt den...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider