Gå til innhold

Annbeefaling av forsterker.

Ranger emnet

SunIx^

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter og ser på div forstekere men klarer ikke helt og bestemme meg for en....

Subbene som skal drives er 2x JL audio 10w7. Ser på hjemmesiden til jlaudio at subbene bør ha 500wrms for og spille optimalt.

Noen som vet om en amp som klare dette og som ikke koster alt for mye?

strøm blir jo og en viktig faktor, har et maxxima 900 (blått batteri) og har bestilt en stinger 1.2 farad kondis.

Mvh SunIx ^

Mvh SunIx^

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener med "alt for mye"

For noen er for mye 3000,- og for andre er det 10 000,-

Så du skal ha en forsterker på 2 x 500wrms?

Du kan jo ta en titt på Alphasonik PMA600HCA den gir2x550wrms i 2 ohm. Koster rett under 5k

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sitter og ser på div forstekere men klarer ikke helt og bestemme meg for en....

Subbene som skal drives er 2x JL audio 10w7. Ser på hjemmesiden til jlaudio at subbene bør ha 500wrms for og spille optimalt.

Noen som vet om en amp som klare dette og som ikke koster alt for mye?

strøm blir jo og en viktig faktor, har et maxxima 900 (blått batteri) og har bestilt en stinger 1.2 farad kondis.

Mvh SunIx ^

Jeg ville sett på en monoblokk. Helix kanskje. (lydibil.no)

Eller Lanzar Competition Class Mono Block Digital Amplifier OPTI2000D 1100W RMS 2 ohm. koster 4 695,- hos: http://www.sgcshop.com/product_info.php?cPath=41_42_105&products_id=122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva som for mye er for deg men du kan f.eks ta en titt på:

Soundstream Picasso 2000D 1x1500w rms i 2 ohm, stbil i 1 ohm. kr 8995,-

Arc Audio KAR 1000.2 2x450w rms i 4 ohm 1x1000w rms i 2 ohm kr 6990,-

Tru Technology Hammer 1x600w rms i 4 ohm, 1x1000w rms i 2 ohm kr 8495,- (15995,-) utgående modell som importør selger med 50% rabatt...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare kjøpe en JL Audio 1000/1 - rett og slett fordi det virker helt logisk sammen med to JL Audio 10W7!??? Blir i hvertfall mye penere enn mye annet.. (Men det er klart; det koster jo der etter, da..)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, her var det mye bra forslag. Takker for det :)

Skal innrømme at jeg har sett på helix 1000.2 Ser at dette er en forsterker med mye trykk. Men har jeg noe mulighet å drive denne? Dynomoen er på 40-70 amp.

Må jeg etv ha ny dynamo og et til batteri osv så blir det vel en løsning jeg må vente litt med.

Da er helix monoblokken et annet valg, 1x500wrms i 4ohm, 800wrms i 2 ohm, 1000w i 1 ohm, men vet ikke om dette blir litt lite watt?

Når det gjelder Jl audio 1000.1 hadde jo dette helt klart vært noe men jeg regner med at denne koster 10000kr?

Jl audio har også 500.1 som hadde vært noe men regner med at disse koster 5000+ per og trenger da 2 stk.

Skal se litt mere på di andre forslagene imens =)

Mvh SunIx^

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider