mekkemann Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 men hvis du har balansert b23veiv i b230 blokk med h råder og smidde stempler, går det?.. burde jo bli bra :P Siter *volvo 240 glt 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 men hvis du har balansert b23veiv i b230 blokk med h råder og smidde stempler, går det?.. burde jo bli bra :P Funker fint det,men koster noen kroner å modde veiva så den passer i b230 blokka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkemann Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Funker fint det,men koster noen kroner å modde veiva så den passer i b230 blokka. oki, så b23 veiva passer ikke rett i 230 blokka.. Siter *volvo 240 glt 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Finn info om turbocontaineren, de brukte b23 veiv i b230, punkta på noen sklags shims siden rådene var breiere på b23... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Finn info om turbocontaineren, de brukte b23 veiv i b230, punkta på noen sklags shims siden rådene var breiere på b23... er vel heller at aksial lagret er breiere på b23,så det på punktes på¨2 biter som så slipes inn for at det skal stemme.veiva må vel også slipes generelt mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Ja må slipes ja... Det fine med at 23 veiva har 5mm tykkere tapp er jo at man kan eksenterslipe. Og dermed få en smidd veiv med 85mm slag! Men som sagt. Det koster noen kroner. Men er alikevell en billigere løsning en marineveiva da! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Og er man skikkelig gambler og sliper siste underdim så rådetappene blir 48mm får man faktisk 86mm slaglengde... Men da kan veiva brukes som fyllmasse ved neste lagerhavari... Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 jeg har faktisk også et annet alternativ, jeg har jo også en orginal b21et blokk som MÅ HA borring, så det er jo eventuelt muligheter og bruke den også da... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 jeg har faktisk også et annet alternativ, jeg har jo også en orginal b21et blokk som MÅ HA borring, så det er jo eventuelt muligheter og bruke den også da... Helt klart et alternariv der ja! Org veiv og 92,5 i borr. Smidde stempler og råder fra meg... Og du har ei blokk som antaglivis tåler det som fins av ladetrykk!!!! :) Men har jo bare 2,1liter da! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 er vel heller at aksial lagret er breiere på b23,så det på punktes på¨2 biter som så slipes inn for at det skal stemme.veiva må vel også slipes generelt mener jeg. Stemmer sikkert det, husker bare de shimsa jeg, beklager min aldri så lille uvitenhet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Men gutter, hvorfor tukle med std. råder når man skal bygge en såkalt "værsting" motor? I bestefall blir de skjeve, og kan enkelt og greit byttes ut med nye. MEN de kan også knekke, og hva kan skje da?? Jo, ødelagt blokk, stempel, og i verste fall veiv og (Den nyoverhalte og portede) toppen i tillegg, DA kan vi spørre oss; er det billigere, nei, på ingen måte, selv med alt.1 skjeve råder (Må tenke på at det behøvs pakningssett, olje, filter, og en mengde andre småting for den seriøse motorbygger, og dette, kan fort bli samme summen som ett sett fine H-profil råder). Summen av alt blir nok, å heller legge i ca 5000,-sek. for Sten Parner råder (Selv om de ikke er de beste på markedet, er de prisverdte). Dermed får du en bunndel som tåler oppimot 500Hk (Selv med std stempel) med de rette delene og optimal justering. Regnestykket for 300-350Hk blir ikke lite alikevel, så 5000,- fra eller til spiller vel liten rolle. NB. De nye B230 rådene tåler ikke over 1,5-1,6bar, da blir de skjeve... De gamle B230 egner seg bare til søkke på pilken... B23 tja, det eneste ulempen er vel at rådene er en smule korte, samt at stemplene er litt "klumpete" og tunge. Jeg hadde helt klart gått for B230. Veiva i B230 er det inge grunn til bekymring for tross at den ikke er smidd, den holder til godt over 500Hk uten problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Går en liten diskusjon rundt M rådene på TPChttp://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=126849 Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Helt klart et alternariv der ja! Org veiv og 92,5 i borr. Smidde stempler og råder fra meg... Og du har ei blokk som antaglivis tåler det som fins av ladetrykk!!!! :) Men har jo bare 2,1liter da! men til gjengjeld så får jeg ikke så tynne sylinder vegger som en 2,3liter da, unasett med nye råder og stempler vil jeg vel få sove godt om natta som folk sier :) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Det er en VELDIG solid motor du får da.. med tanke på sylindervegger, og bevegelige deler. Får 152mm råder (altså en forholdsvis gunstig rådevinkel) og stempler og råder som står for en støyt! Eneste bakdelen med dette oppsettet er volumet! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 NB. De nye B230 rådene tåler ikke over 1,5-1,6bar, da blir de skjeve... De gamle B230 egner seg bare til søkke på pilken... Har da pisket en hel sesong på 1,7-1,9bar på 230 råder.... Og ikke noe tegn til skjevhet! :D Gamle 230 med penta veiv og skikkelige råder trenger heller ikke være den aller verste motorn å bruke! Har du personlige erfaringer med denne??? Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.