Gå til innhold

hva er galt? skjevhet/ristning

Ranger emnet

remiandre

Anbefalte innlegg

har fått et lite/stort problem.

bilen drar til siden når jeg gir på og når jeg bremser. (ikke slark i rattet) (nettoppp byttet bremse klosser)

det blir verre og verre.

det rister og i bilen (høres ut som det kommer fra under/foran)

det rister fra omtrent mellom 20kmt - til ca 60 kmt.

det rister når jeg kjører rett frem og svinger til høyre, men ingen ristning når jeg svinger til venstre.

alt dette startet omtrent samtidig, så det har vel en sammenheng av feil.

noen som vet hva det er og hva jeg trenger av deler, hvor jeg kan kjøpe dette billig og om noen kan gjøre det for meg som KAN dette?

hadde satt pris på masse svar.

er så j...... dyrt å sette inn bilen for at de skal gå over bilen og deretter gi meg et slag midt i trynet ang. dyre deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at ene klossen står borti hjulet hele tiden, siden den drar til siden under pådrag og.. Då blir det glovarmt rundt hjulet, selv 20 cm unna blir det varme.. Og første gangen du kjører sånn lukter det gjerne sveis når du har kjørt noen kilometer..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen drar til sia når du gir på er helt normalt pga honda har veldig lang V drivaksel, kalles momentstyring, men kan vel være bremser som henger litt, dårlig hjullager, foringer, ytre/fremre rattaksellager, styrestag/endeledd.

Sjekk om bremser blir varme, jekk opp bilen og kjenn om du har slark i "hjul" noen vei, drivaksler, om du kommer til rattaklsen ute i motorrommet og kjenn etter slark.

Så skriv her hva resultatet er....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider