remiandre Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 har fått et lite/stort problem. bilen drar til siden når jeg gir på og når jeg bremser. (ikke slark i rattet) (nettoppp byttet bremse klosser) det blir verre og verre. det rister og i bilen (høres ut som det kommer fra under/foran) det rister fra omtrent mellom 20kmt - til ca 60 kmt. det rister når jeg kjører rett frem og svinger til høyre, men ingen ristning når jeg svinger til venstre. alt dette startet omtrent samtidig, så det har vel en sammenheng av feil. noen som vet hva det er og hva jeg trenger av deler, hvor jeg kan kjøpe dette billig og om noen kan gjøre det for meg som KAN dette? hadde satt pris på masse svar. er så j...... dyrt å sette inn bilen for at de skal gå over bilen og deretter gi meg et slag midt i trynet ang. dyre deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 det gjelder forresten en 90/91 honda crx 1,6 16v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Rister det da du tråkker på bremsen også? Høres farlig ut dette her, la bilen stå før du finner ut av det! Sjekk foringene og kulene på vær sin side. Sjekka boltene på hjulet da? må ikke utelukke noe! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 det små rister litt når jeg bremser og, men det var mye verre før jeg skifta klosser foran. ringer et verksted i morgen og rådfører meg. jeg bytta jo klosser foran, så boltene er utelukket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipp0 Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 kan være kast i skiver. bilen vil da dra til siden under oppbremsing.. evt ferdig bærekule kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 kast i skiver, vil det ha noe å si på at det drar til siden når jeg gir på og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 men det durer å rister i bilen når jeg kjører og, og svinger kun til en side.. kan dette være skivene og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboThorf Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Hva med Hjullagret, Blir hjulet varmt etter kjøring ? Har så å si de samme symtomene på min Primera, men der kommer det etter en stund. Stoppet og sjekket, så var felgen så varm att AUUUU... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 det har jeg ikke sjekket. skal kjenne etter det også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Kan være at ene klossen står borti hjulet hele tiden, siden den drar til siden under pådrag og.. Då blir det glovarmt rundt hjulet, selv 20 cm unna blir det varme.. Og første gangen du kjører sånn lukter det gjerne sveis når du har kjørt noen kilometer.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 At bilen drar til sia når du gir på er helt normalt pga honda har veldig lang V drivaksel, kalles momentstyring, men kan vel være bremser som henger litt, dårlig hjullager, foringer, ytre/fremre rattaksellager, styrestag/endeledd. Sjekk om bremser blir varme, jekk opp bilen og kjenn om du har slark i "hjul" noen vei, drivaksler, om du kommer til rattaklsen ute i motorrommet og kjenn etter slark. Så skriv her hva resultatet er.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 det er en liten slark i akselen, kan dra den omtrent 5 cm frem og tilbake, er det blir ingen varme, den var også sånn før jeg skifta klossene. men slark i drivakselen, hva må til for å fikse det? kjøpe disse delene på huggeren er det lurt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 sidelengs er helt normalt, skal kunne bevege den slik pga at avstanden endrer seg ved sving/inn/ut-fjæring mm. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 ok, får kontakte et verksted tenker jeg, men ellers takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 var i kontakt med et verksted å forklarte problemet, han var nesten sikker på at det var noen foringer, så da slipper jeg billig unna : ) takker uansett for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg