VR6power Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Hei. lurer på en ting eg ikke har skjønt heilt utfra alle postene. om eg støyper en tja la oss si et midtkonsoll i bilen min med 4 lag glassfiber og polyester. kan eg da smørre gel coat OPPÅ dette for å få den helt glatte finishen ??! eller har eg missforstått ? har til no bare støypt lagvis med glassfibermattene, åsså har eg sparkla med glassfiber sparkel der som det er ujevnt, åsså lakka, men føler liksom at eg ikke får den heeeeeelt glatte overflaten, glassfiber er jo litt ru da ..derfor spør eg om dette:=) tusen takkk for et oppklarande svar;) Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 gelcoat må pusses for å få den fine finishen du ser på f.eks. båter. gelcoat kan påføres på flere måter. noen av de andre gutta kan "fill inn the blanks" her da jeg selv undersøker gelcoat om dagen. for meg står det mellom gelcoat og lakk, men heller mere mot gelcoat da det tåler en støyt og er mere fleksibelt. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Du må jo vel bare pusse det glatt:) Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Det er bedre å bruke vanlig 2 komponent polyester sparkel. Gelcoat fester ikke så bra til glassfiber når du gjør det på den måten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6power Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 ja ok , så gelcoat fungerer som en slags sparkel det da ,) om eg forstår rett . så da kan eg igr kanskje bare bruke glassfibersparkel da som du sir...kanskje like greit å pusse på det ,) hehe....ivertfall en jævli jobb å drive å pusse, men litt kjekt å se resultat og ;) Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 For man bytter ikke ut polyester`n med gelcoat? Man legger gelcoat på etter man har støpt ferdig? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg