Gå til innhold

Gelcoat utenpå glassfiber/polyester??!

Ranger emnet

VR6power

Anbefalte innlegg

Hei. lurer på en ting eg ikke har skjønt heilt utfra alle postene.

om eg støyper en tja la oss si et midtkonsoll i bilen min med 4 lag glassfiber og polyester. kan eg da smørre gel coat OPPÅ dette for å få den helt glatte finishen ??! eller har eg missforstått ?

har til no bare støypt lagvis med glassfibermattene, åsså har eg sparkla med glassfiber sparkel der som det er ujevnt, åsså lakka, men føler liksom at eg ikke får den heeeeeelt glatte overflaten, glassfiber er jo litt ru da ..derfor spør eg om dette:=)

tusen takkk for et oppklarande svar;)

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gelcoat må pusses for å få den fine finishen du ser på f.eks. båter.

gelcoat kan påføres på flere måter.

noen av de andre gutta kan "fill inn the blanks" her da jeg selv undersøker gelcoat om dagen. for meg står det mellom gelcoat og lakk, men heller mere mot gelcoat da det tåler en støyt og er mere fleksibelt.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ok , så gelcoat fungerer som en slags sparkel det da ,) om eg forstår rett . så da kan eg igr kanskje bare bruke glassfibersparkel da som du sir...kanskje like greit å pusse på det ,) hehe....ivertfall en jævli jobb å drive å pusse, men litt kjekt å se resultat og ;)

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider