Gå til innhold

Hva slags subwoofer som erstatning for RF Power hx2 12"?

Ranger emnet

emyr

Anbefalte innlegg

Jeg har nå spilt livet av min HX2, og må kjøpe meg en ny subb.. Får bare ikke håpe forsterkeren ble med i fallet..:(

Hva slags subb skal jeg velge? Jeg trenger tydeligvis en som er litt kraftigere, og som ikke trenger større enn rundt 60 liters kasse, portet. Har ikke plass til noe særlig større kasse.

Skal helst kunne drives av 1 stk Helix 1000.2, og budsjett ca 5000kr..

Bil: Astra F. Sedan.

Musikktype: Alt mulig, men liker og kunne spille til hele bilen rister, og kunne skru ned, å ha fin lyd.

Må tydeligvis ha noe som trøkker litt mer enn rockforden..

Helst bare ett element, pga plassen i bagasjerommet, men må jeg ha 2, så må jeg lage plass!

Har sett litt på denne:

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=17000&PHPSESSID=c59382ae93cd7222e5c9b1d3496ace37

Blir forsterkeren stor nok til denne? Jeg har kontakter slik att jeg får rabbatter på det de har på Iceaudio.no.

Har dere noen synspunkter eller tips? Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er trykk du er ute etter... Så ser jeg vel ingen grunn til å gå vekk i fra Rockford, akkurat..? Se litt på Power-serien dems... Kanskje noe som faller i smak? :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå spilt livet av min HX2, og må kjøpe meg en ny subb.. Får bare ikke håpe forsterkeren ble med i fallet..:(

Hva slags subb skal jeg velge? Jeg trenger tydeligvis en som er litt kraftigere, og som ikke trenger større enn rundt 60 liters kasse, portet. Har ikke plass til noe særlig større kasse.

Skal helst kunne drives av 1 stk Helix 1000.2, og budsjett ca 5000kr..

Bil: Astra F. Sedan.

Musikktype: Alt mulig, men liker og kunne spille til hele bilen rister, og kunne skru ned, å ha fin lyd.

Må tydeligvis ha noe som trøkker litt mer enn rockforden..

Helst bare ett element, pga plassen i bagasjerommet, men må jeg ha 2, så må jeg lage plass!

Har sett litt på denne:

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=17000&PHPSESSID=c59382ae93cd7222e5c9b1d3496ace37

Blir forsterkeren stor nok til denne? Jeg har kontakter slik att jeg får rabbatter på det de har på Iceaudio.no.

Har dere noen synspunkter eller tips? Takker for alle svar:)

Hva med en Soundstream Tarantula T4 ? De spiller tøft i den kassestørrelsen du har tilgjengelig.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite vink i vinden, men har en brukt RF Power 12". Husker ikke betegnelsen i farten, men den er 1000wrms. Den er rehabilitert, og fremstår som "ny". Selges for 1800,- Aner ikke nypris på denne, er av den gode gammle sorten, lik HX2 i utseende. Dersom 1800 er for mye, noe jeg ikke syns da dette er gode subber, kan kansje prisen reurderes. Kan jo ta din i innbytte evt også:)

Mvh

Simon

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Men nå ble det til att jeg bestilte meg en Ground Zero Nuclear subb, ettersom jeg fikk ett godt tilbud på den:) Så da får jeg håpe den duger en stund, til jeg gidder å bygge om hele bagasjerommet igjen.

Men jeg har ett spm, hva skjer hvis jeg setter Ground Zero subben i en 60 liters kasse med 1stk 4" port på 30cm, når anbefalt volum er 40 liter med samme port? Jeg kan så klart bare legge i noe som tilsvarer 20 liter, men hvor mye har d å si? Hvordan forandrer tuningsfrekvensen seg? Kan jeg bruke en annen port for å få samme/bedre resultat som anbefalt kassevolum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vil foreslå Ground Zero GZNW12, men da har jeg ikke sjekket noe nøye hor stor kasse den trives best i.

Burde spille bra i 60 liter portet i hvert fall :)

Tåler litt effekt også...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider