Gå til innhold

Har politie lov og snakka med mamma på bussen?

Ranger emnet

Knut Inge

Anbefalte innlegg

hehe...nei var ikkje pinlig men tenkte eg skulle ha fått sett han politien på plass. og ikkje berre det, han beskylder meg for bil kjøring eg ikkje har gjort..(er ikkje første gang eg blir beskylt for ting eg ikkje har gjort av han)

har inn rømt att bilen blei kjørt men ikkje av meg...bilen blei nemlig kjørt av ein på 18år med lappen. men er vel ulovlig det og no

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Politiinstruksen

§ 5-5. Taushetsplikt og opplysninger til almenheten.

Enhver som er tilsatt i eller som utfører tjeneste for politiet plikter å hindre at andre får adgang til eller kunnskap om det han i arbeidet får vite om polititjenesten og organiseringen av denne i sin alminnelighet, med mindre opplysningene er alminnelig kjent eller alment tilgjengelige. Taushetsplikten gjelder også etter at vedkommende har avsluttet tjenesten. Opplysningene kan heller ikke utnyttes i egen virksomhet eller i tjeneste for andre.

Ellers er politiets taushetsplikt ved behandling av straffesaker regulert i straffeprosessloven og påtaleinstruksen. For politiets øvrige virksomhet gjelder bestemmelsene om taushetsplikt i forvaltningsloven.

Med de begrensninger som følger av lov, og så langt det ellers finnes mulig og tjenestemessig forsvarlig, skal politiet på forespørsel gi almenheten og massemedia opplysninger om etaten og dens arbeid. For øvrig påligger det politiet å gi slik informasjon av eget initiativ når dette finnes påkrevet eller hensiktsmessig, og ressursene og arbeidssituasjonen ellers tillater det. Denne opplysningsvirksomhet skal ha et forebyggende siktemål, og dessuten være et bidrag til å fremme forståelse for politiets oppgaver og styrke tilliten mellom politi og publikum.

Det må ikke gis opplysninger til almenheten og massemedia uten etter fullmakt fra politimesteren eller med hans særlige tillatelse.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir vel egentlig litt spesielt iom at politifyren faktisk kunne "kjenne igjen" moren din på bussen...

Regner da med at noen av de involverte kjenner hverandre ganske godt her?

jo han fyren veit kem mamma er...er jo ikkje så forbanna rart heller då..bor jo bare 500 her.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips;ta en prat med han snuten på en rolig og skikkelig måte og fortell han at du synes det var litt dårlig gjort å prate om dette mens andre høret på. Du kommer garantert ikke noen vei med å prøve "å ta han" på noe vis, velger du den linja bør du få din mor til å anmelde han-tror nok hun har større sjanse til å bli hørt enn deg! Men du oppnår bare å lage kødd for deg selv senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider