xGrape Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Fant en blå folie på ebay.de en gang, som virket som en bedre og enklere måte å få blå instrumentbelysning på. Altså man bytter ut den grønne med en blå. Ingen diode-bytter. Men nå finner jeg den selvsagt ikke igjen. Kan være fjerna såklart. Noen som vet om en plass man kan få tak i dette? Evnt hva man må søke etter på ebay.de for å få opp noen?:D Og er det en brukbar løsning tror dere? Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 er det ikke enklere å bare ta bort folien, så sette blå hetter på pærene? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 er det ikke enklere å bare ta bort folien, så sette blå hetter på pærene? Enklere er det vel kanskje ikke, men om noe sånt finnes så er det like fullt en løsning. Har aldri sett noe slik, så gi meg en adresse hvis du har:) Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VipS_VimS Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Hvis du skal gjøre det hele veien må du bytte litt. Den blåe filmen du snakker om, er den bare til instrumenter? I såfall må du vel ha tre filmer, en til lysene ovenfra, en til klokka, og en til tripteller. Hvis du skal ha blått lys i alt må du sikfte litt, har slev gjort dette. Kjøpte LED's og dioder fra elfa, loddet om i bryter til varme i bakruta, el-vindu'r, el-takluke og i viftestyringa. Bryteren som styrer lysene kjøpte jeg fra tyskland, da det i denne er grønt glass og ikke grønn belysning. Det tar litt tid og fikse blått lys overalt, men etter min mening er det verdt det! Siter <3 VW <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 http://www.autospar.no/goxpage00000006dbp13410.html Hadde ikke blå her da men.. tror de har slike på noen bilrekvesita butikker også Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 http://www.autospar.no/goxpage00000006dbp13410.html Hadde ikke blå her da men.. tror de har slike på noen bilrekvesita butikker også De har blå også... takker:) Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Hvis du skal gjøre det hele veien må du bytte litt. Den blåe filmen du snakker om, er den bare til instrumenter? I såfall må du vel ha tre filmer, en til lysene ovenfra, en til klokka, og en til tripteller. Tenkte bare å skifte lys i instrumentene i første omgang. Og har analog klokke, så blir bare 2 filmer i så fall. Men hvordan kan jeg enklest få blått lys baki triptelleren? Kan jeg sette blå "hetter" på en LED eller to der og? Og ja jeg skal ordne hvite instrumentskiver såklart:) Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 enkleste er å dra til en musikkforetning å kjøpe blått lysfilter (slik de har fremm fro lyskastere på konserter) å klippe ut folien selv, eventuelt lime på nie matt noe, men er utroli enkelt å skifte til led også, seriekobler 2 led på 3 volt så en motstand på 400ohm:) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Jeg må bare spørre, hvorfor er de aller fleste 3'erne jeg har sett bilde av (instrumentpanelet) bare laget med speedometer og en gedigen klokke? Jeg har speedometer og turteller i stedet for, bedre etter min mening, men hvilke versjoner av Golf er det som har klokke i stedet for turteller? :well Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Har en teori om at klokka bare kom på de tidligste modellene..? Hvor mye jobb er det å ta ut speedometerhuset..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Jeg må bare spørre, hvorfor er de aller fleste 3'erne jeg har sett bilde av (instrumentpanelet) bare laget med speedometer og en gedigen klokke? Jeg har speedometer og turteller i stedet for, bedre etter min mening, men hvilke versjoner av Golf er det som har klokke i stedet for turteller? :well Du har ikke sett mange 3ere, non pardon? For det er vel nesten bare min i hele Norge som har denne klokka så vidt jeg vet (ok, det bare virker sånn). De fleste har jo faktisk turteller:) Men akkurat hvilke som har klokke istedet vet jeg ikke... Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Har en teori om at klokka bare kom på de tidligste modellene..? Hvor mye jobb er det å ta ut speedometerhuset..? tar 1 min om du kan det:p 5 om du ikke kan det, bare å plukke ut plastdekselen på siden og plukker ut bryteren til lysene (der er en låseknapp på venstre side) å da forstår du resten:p Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Hvor mye av kabler på baksiden må kobles fra..? Trenger ikke å demontere rattet..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Rabbit" Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Jeg har skrudd ut og inn instrumentet mitt flere ganger.. hehe.. jeg har satt på sportsratt og trenkte ikke ta av rattet.. er vel en kontakt man drar ut så er alle kabler boblet ut.. på baksiden av instrumentet ser man mange "skruer"..disse skruene er altså pærene,finn pærene du skal bytte.. ta en skrutrekker,skru ut og skru inn ny.. drit enkelt.. kjøp pærer/dioder her... passer rett inn.. går fortere enn å bytte lys pære hjemme.. bytte bare den folien ekke no særlig.. kjøp pærene her http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=24_33&products_id=198&osCsid=85fae09fec6ad6aceb2c1ca44f5a0b83 men husk å kjøp extra pærer vis man vil ha blått lys i de digitale displayene oxo..er egen pære til de.. =) Siter http://www.love-lounge.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Jeg må bare spørre, hvorfor er de aller fleste 3'erne jeg har sett bilde av (instrumentpanelet) bare laget med speedometer og en gedigen klokke? Jeg har speedometer og turteller i stedet for, bedre etter min mening, men hvilke versjoner av Golf er det som har klokke i stedet for turteller? :well Er vel di litt mindre "ekslusive" modellene som ikke har turteller, altså sånn som CL som xGrape har. Pluss en rekke andre "finesser" som er forskjell fra GL, GT, GTi og VR6. Er vel heller ikke lakkerte fangere på CL sånn som på GL og utover. Pluss mange andre forskjeller sikkert:) Hehe. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg