Gå til innhold

Audi 80 Competition

Ranger emnet

Sladdrespeil

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har kjenskap til Audi 80 competition?

Er det god bil for pengene?

Er en kjempebil, levert med 2.0 16v med 140 hk. Quattro. Har samme front som S2. Ble kun levert i 1994 og da i begrenset opplag (2500 stk?)

Noen som har peiling på hvor mye det koster å forsikre driten?

Driten??? Tror du skal kjøpe deg en Fiesta eller Corsa jeg... Eller en gammel Lada?

Prisen kommer an på din alder og bosted, årlig kjørelengde, alarm eller ei, garasje, bonus osv osv...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en bil som har falt en del i pris de siste årene, til glede for dem som ønsker å kjøpe en slik bil. Har prøvd en slik, og det er en fin motor med hissig opptrekkslyd som går greit. Er også veldig gode seter i disse bilene.

Tror ikke forsikringa på disse er så mye annerledes enn en standard 2.3E, men du kan alltids sjekke på nettkalkulatorer på IF og Gjensidige. Skal ikke være en skremmende forsikring på disse bilene i allefall.

Ellers har du de samme standardfeilene som du finner på gamle Audier.

Det er mye bil for pengene syns jeg

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kjempebil, levert med 2.0 16v med 140 hk. Quattro. Har samme front som S2. Ble kun levert i 1994 og da i begrenset opplag (2500 stk?)

Det er noen 95 modeller blandt de 2500 produserte ja. Er forøvrig S2-understell også ifølge tvilsome kilder.

har sikkla på denne bilen en stund og er bare litt nysjerig. Noen som har bilen som vil skrive et vers eller to om erfaringer og hvor mye dem betaler i forsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket pris med mine data hos Gjensidge, er kunde der. Har egen garasje og har hatt førerkort mer enn 7 år (sikkerhetstiltakene i beregningen). Fant heller ikke competition i listene deres, brukte derfor A80 2.0E.

a80cweb3fj.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@quattro73

er den prisen for full kasko?

jeg har en 91 audi quattro 2.016v(10 års jubileums utgave)det er nesten samme bilen

jeg betaler 5k for full kasko på den,72% bonus,hatt førerkort lenger en 7år,garasje + at jeg bor på landet

men på den bilen du sjekket,det er vel ikke quattro,forsikringpremien stiger endel på 4wd

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Yo dawgs

Lurer på om noen har kjenskap til Audi 80 competition?

Er det god bil for pengene?

Noen som har peiling på hvor mye det koster å forsikre driten?

Driten ?? Få tak i en bmw du ..

Kjøpte min quattro competition for et halvt år siden og er superfornøyd ..

Skal ikke være noen dyr bil å forsikre .. kommer alltid an på bosted/alder/bonus ..

Bile er utrolig digg .. har nok motor til fornufti kjøring, holdt en 1,8t opp til 160 før han dro i fra :drive2

det eneste er at det kan være vanskelig å finne deler til bilen

siden den er en slags hybrid av s2`n&en vanlig 80 ..

Men om du har karosserinr så ordner det meste seg ..

De begynner jo å bli noen år gammel nå disse eksemplarene

så det er alltid noe som trengs å bytte/skifte ..

men skal du ha 80 quattro så få tak i en competition ..!

Audi 80 quattro competition B4

Saab 9000icc 2.0l 16v doch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg skrev, jeg siterer: "driten", var det fordi jeg siktet til min forventning til at den var dyr og forsikre. Samn en smule sarkasme slash ironi ettersom jeg har sikklet på denne bilen veldig lenge nuh. BMW skal jeg ikke ha! Er snart bilmekanikker så mekkinga ser jeg rett og slett på som en bonus. Artig å skru. Tenkte jeg skulle importere en. Mange slike lagt ut til salgs på http://www.mobile.de. Men siden jeg blir ikke 18 før sent sent i år, så det blir nok ikke aktuelt før til neste år.

Hvor mye kan man egentlig forvente og selge en importert competition for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...