Gå til innhold

Volvotreff Bergen!

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gleder meg sykt til neste treff!

Hadde en veldig positiv skruopplevelse i dag!

Bilen min har jo ikke "vært seg selv" i det siste, samt tomgangen har vært dårlig en stund.. Fikk en del feilkoder.. Jeg fryktet som alle sikkert gjør: det værste.

men, det viser seg at jeg har kjørt rundt med løs vakuum på btr og i tillegg til det, er det dårlig kontakt inne i kamakselgiveren sin kontakt.. (eller ledningen til kontakten).. har ikke tatt den frahverandre enda, da jeg har festet den så tett til torpedoveggen.

var redd et øyeblikk at jeg måtte bytte den (ut med motor, hehe).. jeg har jo *liten* klarering til torpedoveggen.

vedlikeholdsluke kunne kanskje vært greit..

men, uansett.. jeg kommer sterkere tilbake på neste treff, da med riktig mengde bensin, såvel som kamakselgiver som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sykt til neste treff!

Hadde en veldig positiv skruopplevelse i dag!

Bilen min har jo ikke "vært seg selv" i det siste, samt tomgangen har vært dårlig en stund.. Fikk en del feilkoder.. Jeg fryktet som alle sikkert gjør: det værste.

men, det viser seg at jeg har kjørt rundt med løs vakuum på btr og i tillegg til det, er det dårlig kontakt inne i kamakselgiveren sin kontakt.. (eller ledningen til kontakten).. har ikke tatt den frahverandre enda, da jeg har festet den så tett til torpedoveggen.

var redd et øyeblikk at jeg måtte bytte den (ut med motor, hehe).. jeg har jo *liten* klarering til torpedoveggen.

vedlikeholdsluke kunne kanskje vært greit..

men, uansett.. jeg kommer sterkere tilbake på neste treff, da med riktig mengde bensin, såvel som kamakselgiver som fungerer.

Du skulle hatt en M90 til neste runde, autolaten var lite samarbeidsvillig hørtes det ut som ;)

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher: ja var meg som satt på å filmet.

uheldigvis så hadde eg et problem med pcen, som gjorde at en del klipp ble fjernet på en eller annen måte, så fikk ikkje me noen klipp fra deg på banen utenifra :(:(,hadde filmet litt når han andre fyren kjørte og, og hadde noen gode sladder og masse tøft fra andre biler som og ble vekke.(utrolig lei meg) Men fikk med børningen og innenifra da;)

men har lagt deg til på msn;)

Nissan 200sx 1990.

X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler)

X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle hatt en M90 til neste runde, autolaten var lite samarbeidsvillig hørtes det ut som ;)

hei,

jeg hadde ikke btr!!

viser seg at jeg har kjørt uten vakuum på bensintrykksregulatoren, såvel som dårlig kontakt på kamakselposisjonsgiveren.. (den som sier til hjernen når den skal tenne og sprute bensin)..

jeg fikk en saftig "handleliste" over feilkoder, som bla.a. oksygensensor (lambda, som jeg forøvrig kjøpte ny for ca. et halvt år siden), kamposisjonssensor, for fet/manger blanding, o.l.

heldigvis så jeg i dag at feilen var at vakuumslangen ikke var koblet på :p

hehe... utrolig hva den motoren kan klare å "skjule".. enestre jeg merket til a-b kjøring, var jo at den jaget på tomgang litt, før dne stabiliserte seg..

fjerner jeg en coil, får jeg samme tomgangsturtall.

nå er forøvrig også LMM'en min og tomgangsmotoren full i olje, pga. tett veivhusventilasjonsfilter som fikk oljespruten til å stå.

colli kan dokumentere at burning på tørr asfalt fungerte en god del bedre i dag.. faktisk bedre enn jeg klarte på våt asfalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg hadde ikke med kamera da, men nå røykte det fra dekkene slik det skal gjøre. Vi hadde et minivolvotreff i går kveld, hehe... :) Vi må ha med oss kamera og ta bilder av treffene våre DaB! ;)

Politi i rundkjøringen? Hvor? Jeg kutter alltid etter 2400, er påbudt det...

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider