Gå til innhold

Baksete demontering

Ranger emnet

v240

Anbefalte innlegg

hmh..hadde full gjennomføring i dette når glenn' drømte om å krype gjennom der! haha men ja det blei sletta når formet var nede..

sete, i forrkant mellom der knærne kommer, presser du ned, press puta ca 2cm bakover, slipp forsiktig oppog dra 2-3cm fremm, slik er det festa på begge sidene, ca mellom knærne..

ryggen, nede i begge hjørnene ser du en "lapp" som er bøyd over et øye som kommer ut fra ryggen, ta et lite spisst skrujern og vipp opp denne leppa, dra puta ut i nderkant, og løft opp.. første gangen du tar det ut går det kansje 10-15-20 min, men når du ser åssen det funker setter du det inn og gjør det samme en gang til på under et min! utroli enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.låsen ser noenlunde slik ut, så er det en tapp som ligger på "tverrs" nedi der, så må du trykke litt ned, prese bak, slippe opp og trekk frem.. vet ikke helt åssen det kan forklares bedre..er to låser, en på hver side, langt fremme og midt mellom beina dine når du sitter der..

untitled.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmh..hadde full gjennomføring i dette når glenn' drømte om å krype gjennom der! haha men ja det blei sletta når formet var nede..

sete, i forrkant mellom der knærne kommer, presser du ned, press puta ca 2cm bakover, slipp forsiktig oppog dra 2-3cm fremm, slik er det festa på begge sidene, ca mellom knærne..

ryggen, nede i begge hjørnene ser du en "lapp" som er bøyd over et øye som kommer ut fra ryggen, ta et lite spisst skrujern og vipp opp denne leppa, dra puta ut i nderkant, og løft opp.. første gangen du tar det ut går det kansje 10-15-20 min, men når du ser åssen det funker setter du det inn og gjør det samme en gang til på under et min! utroli enkelt!

er det da lett og ta vekk nakkestøttene for å komme lettere til ved soting???

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Heter det. Å Demontere seterygg etc er ofte en barnelek når du først er igang, men du må bare komme igang. Gå ut og prøv, sliter du med noen spør da om hjelp.

Men jeg tror ikke du kommer til å møte noen vanskeligheter med dette:)

Lykke til!

PS: Beklager om jeg kanskje virker spydig, prøver ikke å være det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider