mbrun Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Jeg sitter med et innsug til en 16v topp som er litt for langt, så jeg får ikke plass til rør bøyen til ic. Tror det kanskje er 1mm glippe mellom bremsekraftforsterker'n og spjeldet på innsuget. Det jeg lurer på er hva er enklest og billigst og best? Korte inn innsuget eller få lagd et nytt? Og noen som veit hvor mye det er verdt å gi for en slik jobb? Siter __________________ 240 TIC 16v :driving 360gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Enklest og billigst er jo å korte inn d innsuget du har, er ikke noe problem d! Men lever d til noe som KAN å sveise aluminium. Koster ikke all verden. skal du få laget et custum innsug koster d fort +- 10 lapper alt etter finish osv. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Stikk ned på kjeller, der sveiser de aliminium... Hør der, mulig en av gutta gjør det billig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrun Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Eeeeh... hvem på Kjeller gjør dette? Siter __________________ 240 TIC 16v :driving 360gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Hva med å flytte spjeldhuset slik at det peker fremmover? funker det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Husker ikke hva firmaet heter men onkelen min jobber der og sveiser det Bare og leite litt så finner du det nok!! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrun Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Hva med å flytte spjeldhuset slik at det peker fremmover? funker det også. Ja, har tenkt den tanken også, men må jeg ikke da få lagd et nytt plenum? Er det ikke i så fall like greit å korte det inn? Lassiss: Er det et bilverksted onkelen din jobber på eller er det et annet type verksted? Må nesten vite litt hva jeg skal søke etter. Regner ikke med at det står under aluminiumssveising på Gulesider :p Siter __________________ 240 TIC 16v :driving 360gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 De driver kun med sveising.. av aliminium, dvs sveiseverksted!! og BTW er det du som kjører den gule 242'n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 å korte innsuget blir nok det enkleste,eller å kjøpe et b204 innsug eller sveise et vanlig b230f innsug på flensen ifr det vanlige.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrun Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 De driver kun med sveising.. av aliminium, dvs sveiseverksted!! og BTW er det du som kjører den gule 242'n? Nei, kjører ikke 240'n enda :p. Har grå metallic. Skal sjekke ut sveiseverksteder på kjeller jeg Siter __________________ 240 TIC 16v :driving 360gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Jeg bygget ett nytt innsug av det orginale. Kappet det rett før orginal plenumet, og laget ett nytt plenum med spjellhuset forran. Funket fint det, tok ca en kveld å fixe det. Kostet 500kr i materiale og sveisearbeide. MEN skal du sveise på brukt alu, anbefaler jeg sterkt at du enten syrevasker det eller glassblåser det, ellers får du små ekle bobler i sveisen, hvor det blir lekasje... Her er i allefall ett bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 her er et bilde fra en prosjekt tråd, innsug for 740 men.. hele tråden:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=109737 skrur du sammen med Holch og gutta eller på låven der? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 her er et bilde fra en prosjekt tråd, innsug for 740 men.. hele tråden:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=109737 skrur du sammen med Holch og gutta eller på låven der? Finnes vel bare 2 typer innsug,"glt" innsug og b204 ft/gt innsug. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrun Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Skjønner at det lønner seg å gå for og korte inn innsuget... så da er det bare å finne en som vil gjøre det for en "billig" penge :p Siter __________________ 240 TIC 16v :driving 360gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg