Gå til innhold

B230F Startproblemer

Ranger emnet


Volvo245TIC

Anbefalte innlegg

Har en 240 med B230F som ikke vil gå i det hele tatt!! Har til tider vært vanskelig/umulig å starte men det har gått over. Men nå er den død!! varsellys for lambda sonden har lyst en stund. Den har tenning og får bensin, kompresjon er bra og alt virker greit, men den starter ikke:( Hvis jeg tauer den i gang på 3-gir så begynner den å gå når den når rundt 80km/t men med en gang den mister turtall så dør den og er umulig å starte igjen. Hva er galt?? skal sjekke tenningstidspunktet og bytte lambdasonde i kveld, men vet ikke om jeg får den i gang... Tror det må være hjernen men er ikke sikker... noen som har erfaring med dette??

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningstidspunkt, registerreim som har hoppa, bensinpumperrelè eller pumpa seff, kompis hadde en escort xr3i som måtte taues i 60 km/t for å starte, det var pumperelèet.

 

Sjekka feilkodene da?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren vil være veldig vanskelig å starte dersom ledningene til tomgangsregulatoren ikke er i..

Ellers bruker ofte bensinpumperelet å gå etter 10-15 år...

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

start med det enkleste, sjekk feilkoder hvis du har mulighet, da har du et bedre utgangspunkt...

 

Drev å skrudde på en kompis sin 240 med B230F motor i for noen uker tilbake, og den var noe så innmari vond å ha med å gjøre... stoppe litt nå og da, vanskelig å starte, gikk ikke på tomgang, til slutt prøvde vi å taue den i gang, uten noe særlig hjelp, da den bare fuska og stod i...

 

Så sjekka j ledningene til lambda-sonden, var dårlig kontakt der, så vi klippte av ledningene og satt på nye kabelsko, og bilen fyra på første forsøk etter at vi "nulla" ut hjerne med å ta av minuspolen i 1 minutt...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, veit jeg virker litt prippen, men sett at dette kan utgjøre noe, Ledningene til lambdasonden skal ikke klippes og skøytes, ikke tillat i følge volvo da lambda sonden kan suge luft gjennom kablene og få feil måleresultat, som igjen kan gi fusking....

 

nuller feilkodene seg ved å ta av polen?

Har alltid gjort det manuellt jeg( på diagnoseuttaket).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, veit jeg virker litt prippen, men sett at dette kan utgjøre noe, Ledningene til lambdasonden skal ikke klippes og skøytes, ikke tillat i følge volvo da lambda sonden kan suge luft gjennom kablene og få feil måleresultat, som igjen kan gi fusking....

 

nuller feilkodene seg ved å ta av polen?

Har alltid gjort det manuellt jeg( på diagnoseuttaket).

 

hva er det du snakker om? suge luft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningene mine er skøytet helt inne ved lampdasonden, og bilen min fusker som f*** på tomgang. Har byttet tomgangsregulator men fortsatt samme problem. Har F-motor. Kan dette være problemet?

 

 

Bare så det er sagt, veit jeg virker litt prippen, men sett at dette kan utgjøre noe, Ledningene til lambdasonden skal ikke klippes og skøytes, ikke tillat i følge volvo da lambda sonden kan suge luft gjennom kablene og få feil måleresultat, som igjen kan gi fusking....

 

nuller feilkodene seg ved å ta av polen?

Har alltid gjort det manuellt jeg( på diagnoseuttaket).

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være, har selv litt vondt får å tru det, men så det i aksjon på en 740 så er ikke bare Bullshit, prøv å napp av ledningen til lambda ved torpedoen, går den bedre da har du funnet feilen....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skjøtet kablene til lamdbasonder på et par biler, ikke hatt noe problemer enda... ved å ta av minusen/jord på batteriet, så nullstiller du systemet, og sletter feilkoder... (hadde den av i 1 minutt og da var feilkodene borte)

 

Mad-ass: Les feilkoder, hvis du får noen, så sleng opp resultatet her...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest av feilkodene: Inget fel.. Prøvd å byttet tomgangsregulator også, uten hell...

 

har skjøtet kablene til lamdbasonder på et par biler, ikke hatt noe problemer enda... ved å ta av minusen/jord på batteriet, så nullstiller du systemet, og sletter feilkoder... (hadde den av i 1 minutt og da var feilkodene borte)

 

Mad-ass: Les feilkoder, hvis du får noen, så sleng opp resultatet her...

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår