Gå til innhold

B230F Startproblemer

Ranger emnet


Volvo245TIC

Anbefalte innlegg

Motoren går skikkelig så lenge den går på kaldstartsystemet...

Kan automatkassa ha noe å si?

 

Sorry Volvo245TIC for at eg blander inn mine problemer i din tråd...

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra det Mad-ass;) Greit å dele litt erfaringer!

 

Fikk den igang i dag!!!!:D

Registeret har hoppa pluss at bensinpumpa fusker, tror det er bensinpumpereleet fordi det slår ikke inn alltid.

 

vanvittig irriterende når det er to feil samtidig og den ene er periodisk...

 

Bilen starter ikke ca en av fem ganger...

vurderer å bare legge nye kabler og relè til bensimpumpa...

 

Kan det bare være relèet?

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra det Mad-ass;) Greit å dele litt erfaringer!

 

Fikk den igang i dag!!!!:D

Registeret har hoppa pluss at bensinpumpa fusker, tror det er bensinpumpereleet fordi det slår ikke inn alltid.

 

vanvittig irriterende når det er to feil samtidig og den ene er periodisk...

 

Bilen starter ikke ca en av fem ganger...

vurderer å bare legge nye kabler og relè til bensimpumpa...

 

Kan det bare være relèet?

 

 

bare å måle om du har mellom 11-14v over kontaktene på pumpa når bilen ikke starter det. Har den ikke det, ja da er det relèet eller styringen av dette. (Noe jeg trur er feilen..) Har derimot den denne pumpa spenningen, men fremdeles ikke starter å gå, så er det jo pumpa... enkelt og greit :) (kan også være dårlig kontakt vel og merke!)

 

Kontaktene på Pumpa ligger under 2 gummihetter.. og husk at med en gang du slutter å dra rundt starter'n ,så har det gått en "cycle", så da starter den mest sansynlig neste gang, om "1 av 5" teorien din stemmer. (noe som høres ut som elektronikkfeil)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske vanlig at bensinpumpereleèt tar kvelden etterhvert...

koster rundt 400 kr tror jeg hos volvo. men der finnes to typer av de - et til ca 400 og et til 700. du skal ha det billigeste.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig enkelt ut i teorien... men...

Bilen har hatt startproblemer i et ca halvt år hver gang den ikke startet så har det noen ganger hjulpet å rikke litt på kabelen til den sorte boksen ved siden av bensinpumperelèet, men ikke alltid, kan bare være sykisk men tror det har hjulpet...

 

Noen som vet hva den boksen er til?

Ikke hjernen altså!

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår