volvovassdal Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Vurderer å kjøpe Jt annlegg til 740'n, men har hørt mye stygt om passformen på disse.. noen som har noe å si om den saken? Lurer også på om det finnes noen som selger JT i trøndelag! Alle svar mottas med stort takk MVH Snorre Turbosnurr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazzen86 Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 jt anlegg har jeg ikke prøvd...men hvis du har tilgang til sveiseapparat,så er det billigere og kjøpe et ferdig frontrør,også kjøpe meterhvis med rør og bygge det selv....jeg har gjort det....fikk det helt oppunder bilen hele veien,samt at det kom meg på ca 2 lapper......aneglsmili Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Ikke værst.. men har desverre bare tilgang på et lysbueapparat fra 50talle? hehe! ikke heeeelt optimalt for å sveise eksosrør med.. Vet de selger 3" simons rør på mekonomen! er simons noe særlig da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 har JT på min med 1 demper.grom lyd :) absolutt ikke noe å klage på bortsett fra at downpipen er litt lang slik at eksosanlegget kommer langt ned i forran.men er jo ikke noe problem å kappe litt av downpipen og sveise på igjen :) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 har JT på min med 1 demper.grom lyd :) absolutt ikke noe å klage på bortsett fra at downpipen er litt lang slik at eksosanlegget kommer langt ned i forran.men er jo ikke noe problem å kappe litt av downpipen og sveise på igjen :) Betalte du mye da, med frakt? var på svendsen eksos i trondheim i dag.. fikk tilbud på 4500kr for 3" med en lyd demper.. inkludert arbeid! Er det noe å si på den prisen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Betalte du mye da, med frakt? var på svendsen eksos i trondheim i dag.. fikk tilbud på 4500kr for 3" med en lyd demper.. inkludert arbeid! Er det noe å si på den prisen? var på bilen når jeg kjøpte den men anlegget komplett med downpipe koster 3.490kr på pedersens-racing.dette anlegget tjener man mye på hvis man har turbo og lyden er deilig og høre på :) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Har 3" JT med en lyd-demper på min 940 Turbo... passformen på mitt anlegg var 100%! har ikke noe å klage på det anlegget der... har desverre hørt en del dårlig om JT sin passform til 740 Turbo, men dette tror j varrierer litt også... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 nei tror jaggu jeg går for svendsen.. siden jt annlegget kommer seg på 3500 og man kan regne med rundt 1000 i frakt også, så blir prisen det samma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Motor: B230A Har 2.5" simons jeg, fjernet ene lyddemperen under bilen, har bare den som er rett før bakakslingen. Og 2x3" DTM stuss, måtte kappe vekk toppen på den og sveise på ny siden hengerfeste tok i. Men dæven steike for en god brummebasslyd det ble, skikkelig fint, ikke sånt rånete. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quadman Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 nei tror jaggu jeg går for svendsen.. siden jt annlegget kommer seg på 3500 og man kan regne med rundt 1000 i frakt også, så blir prisen det samma. 1000 kroner i frakt? Med Taxi da eller... :-) Med postpakke koster det under 200 i frakt for et eksosanlegg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Da er JT superflow anlegg kjøpt & montert.. men fikk ikke med downpipe, så den måtte egenproduseres! Ble knall lyd:thumb Merka faktisk draget ble litt bedre også.. men baksiden av meddaljen var at Rust, Rust og atter mer rust ble oppdaga.. Kanaler? ehhh marie kjekks alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Da er JT superflow anlegg kjøpt & montert.. men fikk ikke med downpipe, så den måtte egenproduseres! Ble knall lyd:thumb Merka faktisk draget ble litt bedre også..men baksiden av meddaljen var at Rust, Rust og atter mer rust ble oppdaga.. Kanaler? ehhh marie kjekks alacocaina Ikke bra...har vel tenkt å fikse rusta går jeg ut ifra? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Ikke bra...har vel tenkt å fikse rusta går jeg ut ifra? Ja har tenkt å fikse svineriet ja.. men blir ganske mye arbeid! fikk sett over litt i dag, og kom fram til følgende: -Må ha ny kanal på høyre side -Kanal på venstre side må sveises -sveises dørstokker på begge sider -Bakskjerm på venstre side -Reservehjulsbrønn må sveises litt -Hjulbrønn på venstre side -++ litt overflaterust rundtom Tipper det blir hel lakkering etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 hvis noen lurer på passformen nå om dagen er downpipen 4-5 cm for langt og bøyen over akslingen er litt for slakk på JT 3" med 2 potter Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg