Gå til innhold

Fort å galt: Hvilke dekk er det som er gudd shit ?

Ranger emnet

CoaSlip

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal ha noen dekk i litt bråhast , altså bare 1-2 dager på å bestemme meg. Det er lavprofildekk til bimmeren i avetaren , størrelsen blir vel 225/40/18 eller noe , husker ikke profilen helt i farten. Forhandler har et sett med Dunlop SP9000 inne som jeg kan få for en bllig penge, noe som er vel å bra. Sist gang jeg hadde Sp9000 var jeg _meget_ fornøyd, men forrige sesong hadde jeg Fulda Extremo, noe som var sykt mye dekk for pengene, og som ga inntrykk av å vare lengre. (SP'ene spant jeg i filler. Ung å uerfaren....)

Tenkte å gå for fulda igjen , men Extremo serien var byttet ut med Carat Extremo , noe forhandler hadde dårlig erfaring med. (stoler lite på han egentlig, han har ALLTID japans svar på det merket du spørr etter på bilen sin og , jeg siteter: "...og JEG er kjempefornøyd!" Merker du aldri har hørt om å er kliss-umulige å uttale korrekt..) SP9000 _vet_ jeg derimot er skikkelige saker, så der driter jeg i hva han sier...

Men over til folket - Hva anbefaler dere i sånn midt i mellom prisklasse ? Ikke for dyre (senket bil , spises opp etter 2 sesonger uansett) , ikke for billige (billigdekk suger på våt asfalt..) - alt i alt , et greit dekk uten bestefarsmønster altså..

Noen erfaringer ?

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyo!

T1R er konge på våt veg og er relativt sportslig. De har dype spor. Jeg fikk vannplaning i 100 km/t på en mørk veg (veglys var defekt) med disse dekka, var en jævlig dam der. Mistet kontrollen men klarte heldigvis å få den på plass igjen men var farlig nær en annen bil. Hadde jeg ikke hatt disse dekkene hadde jeg nok smelt bigtime. Gateslicks utgår i bergen for å si det sånn...

Hilsen en bergenser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Skal ha noen dekk i litt bråhast , altså bare 1-2 dager på å bestemme meg. Det er lavprofildekk til bimmeren i avetaren , størrelsen blir vel 225/40/18 eller noe , husker ikke profilen helt i farten. Forhandler har et sett med Dunlop SP9000 inne som jeg kan få for en bllig penge, noe som er vel å bra. Sist gang jeg hadde Sp9000 var jeg _meget_ fornøyd, men forrige sesong hadde jeg Fulda Extremo, noe som var sykt mye dekk for pengene, og som ga inntrykk av å vare lengre. (SP'ene spant jeg i filler. Ung å uerfaren....)

Tenkte å gå for fulda igjen , men Extremo serien var byttet ut med Carat Extremo , noe forhandler hadde dårlig erfaring med. (stoler lite på han egentlig, han har ALLTID japans svar på det merket du spørr etter på bilen sin og , jeg siteter: "...og JEG er kjempefornøyd!" Merker du aldri har hørt om å er kliss-umulige å uttale korrekt..) SP9000 _vet_ jeg derimot er skikkelige saker, så der driter jeg i hva han sier...

Men over til folket - Hva anbefaler dere i sånn midt i mellom prisklasse ? Ikke for dyre (senket bil , spises opp etter 2 sesonger uansett) , ikke for billige (billigdekk suger på våt asfalt..) - alt i alt , et greit dekk uten bestefarsmønster altså..

Noen erfaringer ?

Jeg var veldig happy med Toyo Proxes T1-S på min E34 (235/45/17 i det tilfellet). Har noe Dunlop SP greier på 535'n nå og de skal drepes og skiftes ut til fordel for overnevnte.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig happy med Toyo Proxes T1-S på min E34 (235/45/17 i det tilfellet). Har noe Dunlop SP greier på 535'n nå og de skal drepes og skiftes ut til fordel for overnevnte.

Jeg har også hatt Toyo Proxes T1-S, men i mitt tilfelle var dimensjonen 245/35/19". Disse var forholdsvis rimelige, ganske støysvake, god holdbarhet, INGEN sporing under kjøring uansett kvalitet på underlaget og helt rå ang. vannplaning. Disse anbefales på det varmeste! :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt Toyo Proxes T1-S, men i mitt tilfelle var dimensjonen 245/35/19". Disse var forholdsvis rimelige, ganske støysvake, god holdbarhet, INGEN sporing under kjøring uansett kvalitet på underlaget og helt rå ang. vannplaning. Disse anbefales på det varmeste! :)

Jepps, spesielt totalt fraværende sporing og enormt bra på vann gjør at jeg vil tilbake til de dekka.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyo Proxes og Toyo Ra1 syntes jeg er bra, Proxes'en holder sykt lenge, og Ra1'en er gateslicks men holder faktisk en god stund :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider