selbekk Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Jeg fant et diagram som viser hva som er overflatebehandlet og ikke. Det gule er galvanisert, det grå er sinkbehandlet. Som du ser er ikke alt behandlet. så det så! Hadde jo litt feil jeg også da, men her har vi iallefall beviset, så vi slipper og krangle. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 tror deg ikke! du har mekka det selv!! hehe neida! ;) nice job! endelig er den saken ute av verden! men er det samme på alle årsmodeller? Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Det der så dårlig ut. De kostet jo 495.000 kr ny i 1989 de bilene her så skulle jo tro de kunne galvanisere hele driten for de pengene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 vel vel, det fungerer jo åpenbart slik de har gjort det. de ruster jo seriøst aldri. eller nesten aldri iallefall Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 godt mulig det varierer på årsmodeller eg har sett sink/galv andre plasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 det er jo enten sinkgalvanisert eller vanlig galvanisert alle karrosserideler bortsett fra forskjermene. Selve karosseriet er ikke galvanisert, men som sagt, de holder seg jo veldig godt. OLW: Eldre biler er som regel like rustfrie som nye, så om det varierer med årstallet, synes det ikke spesielt godt. Hvilke deler mener du er galvanisert, i tillegg til de vist på bildet? Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 her fant jeg hele over- og underflatebeskyttelsesprogrammet til corradoen fra fabrikken, som vist i en offisiell corradobrosjyre. enjoy! Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 det som kom fram på det andre bildet du kom med, under på kanalene . eg vil si at bilen e galvanisert . de har jo bare latt vær på de delene som det ikke trengs på . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 det står jo i teksten at hele karosseriet er dippet i zink pluss noe etter det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 det vil fortsatt ikke si at hele bilen er galvanisert. bilde to viser kun lakkbehandlingen. De delene som ikke er galvanisert, er jo fortsatt ikke helt ubeskyttet for rust! Sinkdyppingen og grunningen er også en del av antirustbehandlingen, men de ble ikke regnet som veldig utsatte deler, ble ikke galvanisert. ikke så mye mer å krangle om nå, er det vel? Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 husk at eg skrev at de e enten galvanisert/zink behandlet fra begynnelsen av da, så har jo aldrig hatt feil da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg