Gå til innhold

Bruk av DD, SI, ID, RE, Adire, etc. i dB-drag.

Ranger emnet

BoomBoxx

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har planer om å kjøpe et av ovennevnte merker til bruk i dB-drag når sesongen starter.

Får jeg ikke lov til dette, eller gjelder det kun som at jeg ikke får lov til å sette Norgesrekorder o.l. Jeg bør vel få lov til å delta, bare for moro skyld?

Er vel ingen av disse som har forhandlere som tilfredsstiller kravene satt av Caan AS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, duuu... Dette er ikke ett enkelt tema... Men jeg skal prøve å forklare.

Vi har absolutt ingen krav som tilsier at en leverandør/importør MÅ betale oss en fast sum eller lignede for at DU skal kunne delta med noen av disse produktene du nevner, eller andre produkter... Hvor utstyret kommer fra (hvor det er kjøpt) er også så og si umulig å sjekke, derfor har vi valgt å ikke bry oss om det per idag....(Les: parallellimport) Vi liker selvsagt ikke at forskjellige merker ikke kommer fra en "offisiell" importør men vi føler at det ikke er jobben vår å prøve å stoppe det. Det er alt for lett å få lage "falske" kvitteringer etc idag (derfor er heller ikke dB Drag Racing delt opp som utforderer/amatør/proff....)

NÅR DETTE ER SAGT, så håper vi jo selvsagt at de fleste leverandørene/importørene mener det vi gjør er bra og vil støtte oss økonomisk med dette (det er faktisk ikke snakk om store summen). Det som er selvsagt er kjett er at vi lever i ett land der de fleste tenker på seg selv først, så det er noen "importører" som "snor seg" på dette og velger å ikke støtte oss, fordi det ikke er ett "krav". Kanskje DU kan presse på din leverandør/importør/butikk å kontakte oss, slik at de støtter det vi gjør, det koster faktisk ikke mye, og pengene går tilbake til alle deltagerne i form av flere konkurranser, finere premier etc.

Hadde alle leverandørene betalt oss 500 000,- iåret, så skulle også deltagerene ha fått FETE pengepremier for å si det på en annen måte.

Selvsagt så vil vi at deltagere bruker produkter fra de som støtter oss, men dette er altså ingen krav. Det er vel også slik at vi føler oss sterkere knyttet til de som støtter oss...

PS...

Det hadde jo vært gøy å sett noen flere deltagere med de produktene du nevner....

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider