VCE Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 ikke med vanlige måleinstrumenter, låne en coil av en kamerat! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Men det kan fortsatt være fordeleren eller igniteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 tja, hvis du har bytta fordelerlokk og rotor, og bare har svak gnist så er fordeleren i orden. da er det nok coil eller tenningsmodul Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Har fått tak i en ny brukt fordeler nå som jeg skal montere i morgen. Denne har også montert tenningsmodul. Noen råd dere kan gi meg angående montering? Fordeleren har to spor i enden slik at jeg ikke skal kunne sette den i 180 grader feil. Noe jeg bør passe på? Rotoren skal vel stå slik den var på den gamle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Mål spenning på begge sider av coilen, stillestående og under startforsøk... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Har nå bytta fordeler og tenningsmodul, men uten resultat. Vil ikke starte altså. Bytta tennplugger også. Hva kan det da være? Har målt coilen og den holder den ohmen den skal ha i følge en bok. Kan vel ikke tenkes at jeg har satt fordeleren 180 grader feil vel? Tvilsomt håper jeg. Men glemte å se hvordan kablene til coilen var montert. Kanskje disse er feil påsatt av meg hehe. Vet dere dette? 2 blå ledninger og 2 svart/gul ledninger. Hvordan skal de kobles? Det ene paret kommer fra batteriet og det andre paret går jo til tenningsmodulen via coilen. Right? Håper dere kan hjelpe meg godt. Er lei meg for at jeg ikke får det til :wonder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Kan ikke måle på tenningsmodulen uten å ha kjennskap til tenningssystemet nei, orker ikke forklare målinger(tviler på at jeg får det til heller) Pluggene tviler jeg sterkt på faktisk, alle går ikke på likt, dessuten burde det starte. Coilen: mål mellom 1 og 15, og 1 og 4 med ohmmeteret. Husker ikke ca resultatene, men bruk hode, tenk antall viklinger. Mål spolen i fordeleren du, resistansen i den. Svakhet på honda. Satte du så rotoren sto samme veien så sal detvære ok, pluggledningene samme plass ok? Disse ledningene du snakker om, forklar mere, gjerne bilder. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Snakker om the ignition primary wires. Fra coil til tenningsmodul. pluss+ og minus- på coilen. Husker ikke helt hvordan de ledningene var koblet. Regner med at svart/gul skal kobles sammen med svart/gul og at blå skal kobles sammen med blå? Har jeg rett? Men hvilken farge på hvor liksom? + eller - ? Er dere med? Noen med peiling på coiler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Kan dere være så snille å hjelpe meg?:confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.