Gå til innhold

Hva slags dump/res. ventil kan jeg ha på min b230et?

Ranger emnet

Infinal

Anbefalte innlegg

Som tråden sier så lurer jeg på åssen dump ventil/resirkuleringsventil/pop off kan jeg ha på min b230et? Hører mange prater om at motoren blir ugrei av en dumpventil, hvertfall den b230et`n..Noen som VET?

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Å den "godtar" motoren? Men er det dump el resirkuleringsventil? Jeg er ikke ute etter den pttttsssch lyden som eksploderer egentlig..

Har ikke så mye greie på dette med dump ventil å sånn så spør dere..Har kikket på de andre trådene her å ingen sier det samme egentlig.

Eneste jeg vil er at motoren min går greit, at jeg kanskje merker litt bedre gasspådrag med en ventil.. Er vel det ventilene skal gjøre. De har jo en funksjon utenom lyden..!? Er en b230et 88mod med motronic jeg har.

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerte egentli greit med dump ET'n min også.. men synstes psssh lyden hørtes for dårlig.. blir det sterkere lyd hvis jeg blender av den orginale resirk ventilen?

Blir mer futt i dumpen når du blender den orginale ja, da vil jo mesteparten av trykket som skal ut, komme via den eksterne dumpventilen (les ettermonterte), i stedet for å "lure" seg litt ut både på den eksterne og interne/orginale dumpen...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...