Gå til innhold

Skifte motor i Volvo V40

Ranger emnet


Solefald

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

eg kjøpte i desember en Volvo V40 1.8 Sport jubileums modell for 158.000. 2003 modell.

er 122 hester.

men eg har veldig lyst på meir guffe. den er vakker innvendig og utvendig.

16" felger etc, køyrecomputer.xenon helt fantastisk å køyre.

 

noken som veit kor det går an å importere en brukt T3 (163hk turbo) eller T5 (200HK turbo). med chip så får du ca 205HK i en T3, med Steg 3 chip og trim på en T5 får du 259.. hos BSR og SCT =)

 

bygge om motor til turbo kommer vel til å koste meir enn det smaka:P

 

1503475_520x390.jpg

 

1503481_520x390.jpg

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjapt regnet med 3 års bruksfradrag og ikke endring på vekt eller motorvolum (kun HK) så blir det ca 40000 kr i avgift for "endring i avgiftsmessig status"

 

i tillegg kommer kostnad formotor, girkasse, bremser osv.. (og ev arbeid)

 

Jeg vurderte å bytte til T4 på min 97-modell S40 1.8L, men da selv nesten uten omreg. avgift så blir det veldig dyrt..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjapt regnet med 3 års bruksfradrag og ikke endring på vekt eller motorvolum (kun HK) så blir det ca 40000 kr i avgift for "endring i avgiftsmessig status"

 

i tillegg kommer kostnad formotor, girkasse, bremser osv.. (og ev arbeid)

 

Jeg vurderte å bytte til T4 på min 97-modell S40 1.8L, men da selv nesten uten omreg. avgift så blir det veldig dyrt..

 

derfor eg tenkte at den 160hk motoren blir endel billigere avgiftsmessig...

motor har eg lyst å prøve å få tak i fra tyskland eller noke sånt

 

girkasse trengst vel ikkje å byttast.. bremser holder vel egentlig til den 160hk versjonen..men bremser har eg tenkt å oppgradere uansett..

arbeid er ikkje noke problem egentlig..

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en annen girkasse til 2,0l turbo. Så hvis du skal bytte til den må du bytte girkasse også. 1,6l, 1,8l og 2,0l vanlig går på den samme girkassen. Også er det en annen til 1,9 tdi, en forsterket til 2,0l turbo, og en enda kraftigere til t4en. Og bremsene må du ha noen sterkere, ellers kommer du nok ikke gjennom med bilen på eventuelle kontroller.

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en annen girkasse til 2,0l turbo. Så hvis du skal bytte til den må du bytte girkasse også. 1,6l, 1,8l og 2,0l vanlig går på den samme girkassen. Også er det en annen til 1,9 tdi, en forsterket til 2,0l turbo, og en enda kraftigere til t4en. Og bremsene må du ha noen sterkere, ellers kommer du nok ikke gjennom med bilen på eventuelle kontroller.

 

aha..hmm..dele bil går vel an å få tak i..fant en T4 i tyskland til 3000 euro..hehe..var stygg utvendig..men kan vere greit å bytte om motor, ta overhaling på den når er ute likevel...

 

kva bremser anbefaler dokke? som er gode nok til å komme gjennom godkjenning med en T4 eller T3 motor... Tenkte å sette på senkesett da eg får lønning, ny grill, og augelokk.. nermer seg snart tid for å sette på sommer felgane:D

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha..hmm..dele bil går vel an å få tak i..fant en T4 i tyskland til 3000 euro..hehe..var stygg utvendig..men kan vere greit å bytte om motor, ta overhaling på den når er ute likevel...

 

kva bremser anbefaler dokke? som er gode nok til å komme gjennom godkjenning med en T4 eller T3 motor... Tenkte å sette på senkesett da eg får lønning, ny grill, og augelokk.. nermer seg snart tid for å sette på sommer felgane:D

Bremsene på den du har og en T4 er det samme. Girkasse trenger du ikke bytte, den du har passer rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S60R bremser men da må du bytte navene og..

"Bremsene på den du har og en T4 er det samme. Girkasse trenger du ikke bytte, den du har passer rett på."

Feil bilene uten turbo har 263mm skiver og bilene med turbo har 281mm skiver. På diesel og turbo motorene står M56 kasse, på suge motorene står det en mye svakere gir kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S60R bremser men da må du bytte navene og..

"Bremsene på den du har og en T4 er det samme. Girkasse trenger du ikke bytte, den du har passer rett på."

Feil bilene uten turbo har 263mm skiver og bilene med turbo har 281mm skiver. På diesel og turbo motorene står M56 kasse, på suge motorene står det en mye svakere gir kasse.

Sjekk opp litt mere før du uttaler deg. 1996 - 1998 har små skiver foran, mens 1998 - 2004 har de store skivene. Dvs. samme som T4:fingers:

Har ingenting å si om du bruker en M56 fra en sugemotor. De tåler omtrent det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår