Gå til innhold

EU-kontroll av "parkert" bil

Ranger emnet

Pellick

Anbefalte innlegg

Hverken Google eller søkeknappen på forumet har kunnet hjelpe meg her, så jeg spør i vei:

Bilen min står pent parkert på tunet hjemme hos'n far og venter på at jeg skal ha råd til nye støtdempere og eksospotte. Bilen skal til EU-kontroll innen utløpet av måneden, men jeg har ikke råd til hverken kontrollen eller delene.

Bilen skal jo uansett ikke brukes før den er fikset, så burde jeg avskilte den så lenge... eller rett og slett bare vente med kontrollen til kjerra er i orden :wonder

Hva skjer når bilen ikke er kontrollert innen fristen?

På forhånd takk :)

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken Google eller søkeknappen på forumet har kunnet hjelpe meg her, så jeg spør i vei:

Bilen min står pent parkert på tunet hjemme hos'n far og venter på at jeg skal ha råd til nye støtdempere og eksospotte. Bilen skal til EU-kontroll innen utløpet av måneden, men jeg har ikke råd til hverken kontrollen eller delene.

Bilen skal jo uansett ikke brukes før den er fikset, så burde jeg avskilte den så lenge... eller rett og slett bare vente med kontrollen til kjerra er i orden :wonder

Hva skjer når bilen ikke er kontrollert innen fristen?

På forhånd takk :)

du får automatisk 1 mnd utsettelse på avskiltningsbegjær.... når den mnd. er gått, kan dei komma å klyppa/kreve inn skilta når dei vil, og då koster det ekstra å få dei ut, viss du levere dei inn sjølv, må du ha den eu-godkjent før du får skilta tilbake igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK! Ikke lett å vite hva man skal gjøre, men hvis jeg ordner kjerra og får den godkjent innen altfor lang tid etter fristen så burde alt være OK? De kommer liksom ikke på gården og klipper skilt allerede 1.april regner jeg med? :)

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet av politiet med gamle bilen.

Å dem sa jeg måtte vise dem. Men så tok clutchen kvelden.

Snakket bare med biltilsynet, og det var helt greit at jeg ikke kunne komme.

Så du får nok utsetelse. Bare å forklare dem at bilen ikke er kjørbar og at den står stille til du får reparert den. Burde holde det. Selv om det er litt 4kanta her i norge :P

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt av andre, de kommer ikke opp i gården din å klipper skilta.

Jo faktisk, det har de begynt med de siste par-tre(?) årene. Grunnen til det er at det er lettere å "finne" bilen din hjemme enn i en tilfeldig teknisk kontroll langs landevegen.

Dog vil jeg anta at dette kun blir praktisert i sentrumsnære strøk. Selv staten reiser vel ikke land og strand rundt for 900kr eller hva gebyret har steget til siden år 2000.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider