Gå til innhold

Ex dama tagget ned bilen min. hun har inrømmet det, hvordan få erstatning?!

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

Men siden hovedmålet er at dama skal svi, og at du skal ha en så flott bil som mulig hadde eg gått for ei lakkering til 20-30 K.

Det er ikke snakk om at ho skal svi mest mulig , pointet her er at jeg skal ha bilen som den var før!

Har til og med tilbytt ho å kjøpe bilen som den står nå, for å slippe å ut med masse penger uten å sitte igjen med noe, men det vil ho jo ikke så da kan jeg ikke gjøre det på noen annen måte en at jeg må gå til sak så ho må betale for lakkering!

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neivel. Ring lakkverksteder i Oslo du. Kanskje det er billigere utenfor allfarvei?

hvorfor lakkerer folk der idet hele tatt da egentlig?

som f.eks på oppdal da..hvor fattern driver karroseriverksted (med lakkboks seff) ligger det på mellom 15 og 20 tusen etter som jeg har forstått... og vil kalle det et helt vanlig og seriøst verksted...er merkeverksted (toyota) med bilsalg og alt for bare og nevne det da så det ikke blir slått tvil på seriøsitet! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...ja det var dårlig gjort, nei du får bare rett og slett sørge for at du får fikset skaden slik at det ting kommer i orden igjen. Er jo ikke akkurat så mye vits i å ta hevn og blodhevn og sånne ting. Får du jo tross alt lite ut av.

Hehe, ikke bare stave feil, men også ordelingsfeil på panseret. ikke bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Håper det ordner seg for fyrn og at han får Audien sin i orden igjen. Uansett hvem som har utført skadeverket, eller for hvilken årsak så er det hærverk som er utført. Hærverk er forbudt ved lov i Norge og dermed skal forholdet anmeldes og skadevolder må betale bøter tilsvarende skadeverket som er utført, noe vedkommende nå har gjort. So far, so good.

I tillegg har jenta her forårsaket skade på annen manns eiendom, og fornærmede har rett på å få erstatning tilsvarende skaden. Om dette resulterer i hellakkering eller bare lakkbehandling bør avgjøres av en uavhengig fagmann. Arbeidet bør også utføres av en uavhengig part, slik at resultatet blir godt og at fornærmede blir minst mulig belastet.

Å "bare vaske bilen" som noen foreslo er 100% latterlig og bør ikke engang vurderes. Om noen stikker deg ned på byen, skal man da "bare sy såret sammen", det gror jo og blir fint uansett og koster bare noen hundrelapper på legevakta, så hvorfor anmelde eller kreve erstatning? Vi bor i en rettstat, lovbrudd er lovbrudd, og skal straffes.

Om han hadde gjort noe for å få jenta så sinna hadde vel ho fortalt det i avhør hos Politiet, og de hadde tatt det med i vurderingen. Siden ho endte opp med bot og Politiet ikke har foretatt seg noe ovenfor Audieiern så var vel dette forholdsvis uprovosert.

Lykke til videre!

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å "bare vaske bilen" som noen foreslo er 100% latterlig og bør ikke engang vurderes. Om noen stikker deg ned på byen, skal man da "bare sy såret sammen", det gror jo og blir fint uansett og koster bare noen hundrelapper på legevakta, så hvorfor anmelde eller kreve erstatning? Vi bor i en rettstat, lovbrudd er lovbrudd, og skal straffes.

Lykke til videre!

Dette var en mildt sakt lite edruelig sammenlikning.....

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår