Gå til innhold

Ex dama tagget ned bilen min. hun har inrømmet det, hvordan få erstatning?!

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

Det fungerer ofte fint å sette ting litt på spissen for å få banket inn poenget vet du. Poenget i denne sammenhengen er at om noen begår lovbrudd så må det reageres. Hvis lovbrudd ignoreres og man bare reparerer / ordner selv etter hærverk så blir det jo fritt fram for alle å drive så mye hærverk dem vil, det er jo ingen konsekvenser.

Ved å anmelde, og rette et privat søksmål mot jenta som gjorde dette statuerer han forhåpentligvis et stort nok eksempel til at både jenta og hennes venner og medsammensvorne tenker seg om to ganger før hun heller bremseveske på pansret på Alfaen din eller eiendeler til neste kjæreste eller naboen eller... Du tar poenget.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det fungerer ofte fint å sette ting litt på spissen for å få banket inn poenget vet du. Poenget i denne sammenhengen er at om noen begår lovbrudd så må det reageres. Hvis lovbrudd ignoreres og man bare reparerer / ordner selv etter hærverk så blir det jo fritt fram for alle å drive så mye hærverk dem vil, det er jo ingen konsekvenser.

Ved å anmelde, og rette et privat søksmål mot jenta som gjorde dette statuerer han forhåpentligvis et stort nok eksempel til at både jenta og hennes venner og medsammensvorne tenker seg om to ganger før hun heller bremseveske på pansret på Alfaen din eller eiendeler til neste kjæreste eller naboen eller... Du tar poenget.

Nei, jeg tar ikke poenget....

Jeg refererer til bibelen der det hetes at man skal vende det andre kinn til...

Synes å dra min bil inn i diskusjonen blir for usaklig. Jeg lever slik at jeg ikke stiller meg i en situasjon lik denne... derfor står hun i fred.

Lurer egentlig på hvordan denne saken står idag... har vært mistenkelig stille fra trådstarter/bileier. Vi ville nok vært informert idag hvis saken hadde en avslutning i hans favør.....

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Referer til bibeln til du blir gul og blå. Vi bor heldigvis i et land der bibelen er noe som hjelper om bordbeina er skjeve. I forbindelse med hærverk er det Norges Lover som gjelder, og de er krystallklare. Hærverk er straffbart i vårt kongerike, forstår ikke at det er noe å diskutere engang.

Jeg drar inn din bil for at du skal forstå hvordan det påvirker den som får skade på sin eiendom. Greit at din kone/samboer kanskje ikke ville skadet bilen din, min bedre halvdel er heller ikke tilnærmelig til å gjøre slikt. I dette tilfellet HAR det faktisk skjedd, mennesker er forskjellige og vedkommende som sprayet i dette tilfellet bør absolutt få en oppfrisker i hva som ikke er akseptabel oppførsel.

Og, siden du nevner å vende det andre kinn til. Hvor skal vi sette grensene? Skadeverk på bil er ok å la passere, hva om ho hadde brent ned bilen? Er det også ok? Enn om ho satte fyr på huset, og potensiellt risikerte å drepe mange mennesker, er det også greit?

Vedr oppdatering i saken, et sivilt søksmål tar lang tid. Jeg fikk smadret frontrute, panser, høyre speil, skadet høyre sidevindu og ripa opp høyre dør på min bil den 1. august 2005. Bilen var skadet for 22.000,- iflg. taksten fra NAF. Nå, ENDELIG, 10 måneder senere, skal de som gjorde skadeverket i tingretten. (Mer info om den saken: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83496

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Thorstein Klingenberg

Leste tråden om nøklinga av Astra´n din rett etter dette hadde skjedd. Vet ikke om jeg svarte, men jeg tenkte vel på baseball i samme øyeblikk.

Er forøvrig ikke spesielt imponert over hærverk på annens eiendom. Til opplysning, så jaget jeg og en kompis en "foillkaill" sist sommer som prøvde å pille av dekoren på en av byens imprezaer, uten å kjenne eier av denne.

Dette engasjementet forteller vel at jeg er langt fra likegyldig ihvertfall.

Jeg er kun hoven når det gjelder denne saken da jeg skrek meg til en boks med slik julespray når jeg var veldig liten... forutsatt at jeg var med å vaska rent etter dette, og har erfaring med hvor godt slik lakk sitter.. den gangen fantes det heller ingen høytrykkspyler i privat eie...

Min personlige mening er derfor at bileier hadde vist styrke ovenfor x´en med å gi faen i hele saken og vaska bilen, men kan han jo få erstatning for hellakkering er jo det flott for han...

Æ gir no´faan!!

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke en moderator være så elskverdig å stenge denne tråden?

Makan til møkkatråd! Regner med bileier har fått nok tips og innspill nå, både når det gjelder hva han skal gjøre med bilen, og dama.

Må være bilforumets minst konstruktive, kjedelige, langdryge, uinterresante, og lengste drittkastetråd!!

Close it!!!bullshit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke en moderator være så elskverdig å stenge denne tråden?

Makan til møkkatråd! Regner med bileier har fått nok tips og innspill nå, både når det gjelder hva han skal gjøre med bilen, og dama.

Må være bilforumets minst konstruktive, kjedelige, langdryge, uinterresante, og lengste drittkastetråd!!

Close it!!!bullshit

Du har ikke opplevd Bilforumet på sitt beste...

Synd dette med bilen din! Makan til møkkakjerring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Hva fikk deg til å noen gang falle for en slik en F I T T E K J E R R I N G? skulle vært skutt! Kjør på så hu må erstatte MASSE MASSE MASSE

ja hadde dette bare vært USA så har det ikke vært noen problem.:deng

Vw Golf Highline 01'

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen av mine medruss velta russebilen vår om natten. vi fant ut hvem det var, og jeg lagde et papir der de tar ansvar for gjerningen og plikter seg til å erstatte tapet ved å skrive under. deretter ga jeg dem hver sin giro med beløpet x, og hvis de ikke overholdt fristen ville de anmeldes. jeg informerte også om konsekvensene - det vil bli bot og dårlig vandel på hele gjengen. det er en rimelig grei sak da jeg har tilståelsen deres på papir..

hvis du får henne til å skrive under på et slikt papir der hun påtar seg skylden for skadeverket og du fremmer et erstatningskrav, og hun skriver under er det vel greit nok. finn ut med et lakkverksted hvor mye det koster å reparere bilen, og gi henne en giro. hvis hun betaler, trekker du evt. en anmeldelse på henne, og hun slipper å dømmes for hærverk..

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen av mine medruss velta russebilen vår om natten. vi fant ut hvem det var, og jeg lagde et papir der de tar ansvar for gjerningen og plikter seg til å erstatte tapet ved å skrive under. deretter ga jeg dem hver sin giro med beløpet x, og hvis de ikke overholdt fristen ville de anmeldes. jeg informerte også om konsekvensene - det vil bli bot og dårlig vandel på hele gjengen. det er en rimelig grei sak da jeg har tilståelsen deres på papir..

hvis du får henne til å skrive under på et slikt papir der hun påtar seg skylden for skadeverket og du fremmer et erstatningskrav, og hun skriver under er det vel greit nok. finn ut med et lakkverksted hvor mye det koster å reparere bilen, og gi henne en giro. hvis hun betaler, trekker du evt. en anmeldelse på henne, og hun slipper å dømmes for hærverk..

Hun har allerede påtatt seg skylden , og blitt dømt for det av politiet, men måtte kontakte min advokat som nå har sendt ut et kravbrev til henne på 18.000...

hun har betalingsfrist 1 juni , så det blir bra dette :)

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har allerede påtatt seg skylden , og blitt dømt for det av politiet, men måtte kontakte min advokat som nå har sendt ut et kravbrev til henne på 18.000...

hun har betalingsfrist 1 juni , så det blir bra dette :)

bra det fikk en fin slutt......

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår