Gå til innhold

Instrumentbord med turteller

Ranger emnet

Brandtenborg

Anbefalte innlegg

Her om dagen prøvde jeg og sette inn instrumentbord med turteller i Jettan'en min. Dette gikk ikke så bra, men det hadde jeg egentlig regna med.

Men er det noen som vet hva som må gjøres for å få den til å virke? Er det mye jobb, eller er det bare en ledning fra coilen og inn på baksiden av instrumentbordet?

Noen som vet?

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brandtenborg

Er det sånn jeg skal koble det når det er orginalt instrumentbord jeg skal sette inn??

jeg har montert GTi instrumenter i golfen min.. det er vel samme type på jetta som på Golf 2,,,

Det du må gjøre er å skru ut hele frontpanelet. det med vifte,annlegg, og alt sånn. Ta ut hele den ramma der. Så Må du huske hvilke ledninger som gikk til hvilke knapper.

Så er det 3 skruer på Selve "speedometerboksen". skru ut disse.

Så er det 3 Ledninger som går inn til denne. 1 på hver side på underkanten av boksen.. disse ser du.. mine satt litt godt fast. så bruk makt. Også er det 1 på baksiden, dette er Vaiern.

trekk ut disse, ta ut boksen, sett inn den nye boksen, sett i ledingene, Skru fast boksen, monterer du alt annet.

Det som er tricky er at du kanksje må skru opp noe andre deksler for å komme inn under bak "speedoboksen"... Skal helst også skru av rattet.. men jeg gjorde ikke det.

Kjøp Haynes Boka om Jetta og Golf.. der står det grundig hva du skal gjøre..

Hvis du lurer på noe annet ang. speedometer med Turteller.. så bare spør...

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for infoen, men problemet er at ledningsnettet ikke støtter instrumentbord med turteller... Så det jeg lurer på er om det bare er å trekke en ledning fra motor rommet og inn i instrumentbordet?

På modeller etter 1986 er det bare PLUG&PLAY, men det er det ikke på min 84/85 mod. Har skiftet mange slike instrumentbord, men på nyere modeller.

AXiON: Takker for forklaringen! :)

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider