Gå til innhold

Prosjekt VolkswagenRacing...

Ranger emnet

The Gølf

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge ut litt info om prosjektet mitt. Her kommer jeg til å skrive litt hva som er gjort og legge ut noen bilder. Håper at dette blir bra.

Bil: Golf 3

Årsmodell:92

Farge: Rød

Motor:1,8

Jeg kjøpte bilen min i April i 2005. Jeg dro ned til Lier for å hente den. Bilen var senket 30/30 da jeg kjøpte den. Ellers var alt orginalt.

111-1174_IMG.jpg

736996-bilde2-golf2.jpg

Jeg hadde ikke så mye penger til bil på den tiden men jeg fikk etterhvert en jobb og jeg begynte å få inn penger til bilen. Det første jeg gjorde var å kjøpe anlegg til bilen. Jeg dro inn til Strømmen bilradio for å handle. Jeg kjøpte ny spiller, 2x12", 2stk 6*9", forsterkere, kondensator og et combo- sett til dørene og dashbordet.

stinger-kabel-kitt.jpg

sonyXM-D400P5.jpg

sony12.jpg

rip796.jpg

INFINITY-KAPPA693.jpg

Jeg trakk ut mye at interiøret og la kabler under lister osv for at ikke kablene skulle synes. Jeg lagde selv basskassa. Etter dette fikk jeg lyst på 17" felger for jeg hadde bare 15" på bilen fra før. Jeg fikk satt på noen fete 17" og nye lavprofildekk. Så bestilte jeg toppstripe fra http://www.dekaltrim.nu og fikk satt på dette.

Jeg kom over en bil som skulle selges like ved der jeg bor. Det var en golf 3 96 modell(delebil).Her kunne jeg hente mye deler og ting. Jeg tok ut skinnsetene og sendte de inn til omtrekking. Skinnsetene ble da svarte helt ytterst og rød i midten(samme farge som bilen).

116-1646_IMG.jpg

Dette bilde er tatt mens jeg pusser ned bilen så det ble ikke så bra bilde..

Her er et bilde av felgene jeg kjøpte.. Jeg fant fort ut at 15" felger ble for smått, så jeg kjøpte meg 17"

07b.jpg

Prosjektet er godt i gang og det er en del som står igjen... Legger ut bilder og skriver mer ettersom det blir fremgang med prosjektet...

Kom gjerne med tips..:)

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette kan jo love bra, likte stolene og det du har gjort med de.

Husk å følg oss opp med bilder.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilder av hjulbuen bak med 30/30 senkesett og 17" felg..?

Lurer på hvor mye rom du har mellom hjulbue og dekk (litt avhengig av innpress og dekkdimensjon, men)..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tilbake stylingen min i dag.. driver å tilpasser "leppa" på bakfangeren nå.. her er et bilde..

116-1663_IMG.jpg

som dere ser så er den ikke helt ferdig tilpasset:wonder

også var jeg og hentet bilen i kveld hos en som sveiser litt for meg.. så nå er det nye kanaler og clean bakluke:) var godt å få skiftet kanalene, var ganske mye rust og det var en bulk på høyre kanal

116-1667_IMG.jpg

nye kanaler og sideskjørtene ligger klare til tilpassing

116-1668_IMG.jpg

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bilde*

her er det eneste bilde jeg har med 17" på.. jeg har måtte valse.. jeg kjøpte dekkdimensjon 205/45-17 og fant fort ut at jeg burde ha litt midre gummi..men nå subber det ikke mer..

Hm, ok. Har "bare" 40-profil på 205-dekk, så har ca en centimeter mindre gummi i høyden enn deg (92,25mm vs 82mm)..

Har du bytta til annen profil siden du nevnte at du måtte ha mindre gummi, eller bare valsa du..?

Måtte du lakkere på nytt når du valsa..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ok. Har "bare" 40-profil på 205-dekk, så har ca en centimeter mindre gummi i høyden enn deg (92,25mm vs 82mm)..

Har du bytta til annen profil siden du nevnte at du måtte ha mindre gummi, eller bare valsa du..?

Måtte du lakkere på nytt når du valsa..?

Kjører selv med 205/40-17 Falken og Supersport justertbart - ikke vært plaga med subbing i det hele tatt Anders..

Sorry OT! flushit

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv med 205/40-17 Falken og Supersport justertbart - ikke vært plaga med subbing i det hele tatt Anders..

Sorry OT! flushit

Hm, pokker. Åssen innpress har du på felgene..?

Må være noe som ikke stemmer på min, enten at demperne bak bør byttes, evt fjærene.. Får såvidt en fing inn mellom hjulbue og dekk, uten last i bilen. Med last sitter jeg igjen med gummi i hånda etter første hump. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider