Gå til innhold

Hva betyr: Avanserte utrykk

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne starte en tråd med hva litt mer avanserte utrykk betyr.

Både nyttig og lærerikt. For eksempel tørrsump, underspyling, rebound.

Kansje tilogmed kjøretekninske utrykk som venstrebremsing...

 

Prøvde å finne noen lignende tråd men fantes ei. Tenkte dette var noe vi alle trenger.

 

Den som veit. Post i vei :bok

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tørrsump er når veivakslingen ikke "bader" i olje, men oljen sirkulerer til alle lagre osv fra en separat tank.

 

 

Sleng på Engelske tekniske uttrykk også da!

 

Carburettor – Forgasser (veit vel de fleste)

Extractor, Header – Grenrør

Head – Topp

Inlet - Innsug

Jet – Dyse

Muffler – Lyddemper, Eksos

 

EDIT: Retter etterhvert som folk kommer med flere uttrykk.. Tar både Britisk og Amerikanske uttrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrsump er vel når veivakslingen ikke "bader" i olje, men oljen sirkulerer til alle lagre osv fra en separat tank... Am I right?

 

 

Sleng på Engelske tekniske uttrykk også da!

 

Carburator – Forgasser (veit vel de fleste)

Extractor – Grenrør

Head – Topp

Inlet - Innsug

Jet – Dyse

Muffler – Lyddemper, Eksos

 

så vidt jeg har fådd med meg er det slik det foregår ja !

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk Britisk Engelsk, eller Amerikansk?

 

Extractors og Headers går under samme kategorien.

Manifoil er ikke noe som brukes altså? kan ikke huske å ha hørt noen av de uttrykkene der før? yodude

03' Mercedes W211

04' Audi A4 (Solgt)

03' Hummer H2 (Solgt)

01' BMW 325Ci (Solgt)

89' Audi 80 Coupe 2,3(Solgt)++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva det vil si å porte toppen???

Kort og godt å omforme og/eller utvide portkanalene på innsug- og eksossiden; dette er absolutt ikke dirkete avhengig av ventildiameteren - man kan porte kanalene uten oversize ventiler og man kan sette inn oversize ventiler uten å trenge å porte selve kanalene. Ventilsetet på sin side freses selvfølgelig til etter den aktuelle ventilen som skal inn. Ikke glem selve ventilsetejobben; på den jevne Honda er det akkurat dér man henter stor gevinst selv med en enkel "3 angle valve job".

 

Her er noen nøtter noe andre skal få lov å bryne seg på:

"Volumétrisk effektivitet"?

"Dynamisk kompresjon"?

"Innsugsresonnans"?

"Camberkurve"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår