Gå til innhold

Da har det skjedd, turboras

Ranger emnet

Torak

Anbefalte innlegg

Nå har det som ikke skulle skje, skjedd. Turboen er ferdig. Grunnen til det var fordi det var en slange som hadde smelta så turboen ikke hadde fått smøring. Den personen som hadde satt i motoren hadde visst nærmest tredd på en "vannslange" istedet for en skikkelig slange som tåler varme. Utrolig kjedelig, ettersom jeg er student og ikke akkurat driter penger.

Hvilken turbo anbefales som helt fint tåler 300 hk?

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken turbo stod der?

Ellers er vel 19T et sikkert valg med den effekten.

Det er jeg faktisk ikke sikker på. Trodde det var original jeg, men han mekanikeren som bestilte slange til meg trodde ikke det var original turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cosworth T3 turboer får du fra 1500,- og oppover brukt...spørs på tilstanden.

Og den turbo som satt der var enten fra en B21Et eller en cosworth, det er riktig at det ikke er original turbo....den som sitter der er større.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cosworth T3 turboer får du fra 1500,- og oppover brukt...spørs på tilstanden.

Og den turbo som satt der var enten fra en B21Et eller en cosworth, det er riktig at det ikke er original turbo....den som sitter der er større.

Ok, takk for svaret :) Jaja, jeg håper jeg klarer å trylle frem noen penger til en ny/brukt snurre så jeg får bilen i orden igjen. Kjedelig uten bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t3'en kan vel tynes til 300hk, men er vel ikke akkurat ideel.

tynes? hehe, sjekk avatarbildet ditt, så tynes det :op

Men, t3-turbo er litt stusselig for 300hk... motoren får nok desværre litt pusteproblemer er jeg redd.

19T-turboen er mye bedre, men dog dyrere... og Cosworth-turboer er sjeldent i god stand, alle veit hvem og hvordan mange kjører cosworther...:watchout

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider