Gå til innhold

Er det noen som har prøvd Lystgass her?

Ranger emnet


Deep Space

Anbefalte innlegg

Brede hos Norhspeed i Bergen vet mye om lystgass, eg har sjøl montert eit vått system wizard of noz på min golf 2 16v der eg har eit 50 hk kit. er sånn delvois fornøgd nå. vurderer å skifte ut til styrre dyse for å få meir hk. har måttet bygge om til g60 kasse da den ordinale ikkje holdt lenger..,:(

1996 mod A4 1.8tq. kw justerbart understell. ebc bremser, 19 toms rs6 med 235/35 dekk med spacer, 280hk kit fra TS-Racing, stort ramair konfilter. stor intercooler. ts-racing/forge resirk.ventil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by kjetil1980

Brede hos Norhspeed i Bergen vet mye om lystgass, eg har sjøl montert eit vått system wizard of noz på min golf 2 16v der eg har eit 50 hk kit. er sånn delvois fornøgd nå. vurderer å skifte ut til styrre dyse for å få meir hk. har måttet bygge om til g60 kasse da den ordinale ikkje holdt lenger..,:(

 

Hæ?? kassen holdt ikkje?? hadde eb kompis som kjørte med 253hk på en 16v kasse og den holdt..... kommer seff an på hvordan den bukes da....

 

Så spørsmål om nos: når forhandlere opplyser om 50hk kit feks.. hvor reelt er det.. setter jeg det på en motor med 30hk så yter vel ikke motoren 80hk plutselig?

Og har nosen like høy ytelsesforbedring på diesel som på bensinbiler??

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nos har bra ytelseforandring på diesel oxo, men det er helt andre dyser osv. Husk på at diesel motorer har veldig høy grunnkomp. For gjort å dra noen toppakninger.

Stort sett stemmer disse hk oppgiftene, men ikke akkurat på hk`n. ca 20hk +- tenker jeg. Men start alltid med de minste dysene å prov deg frem.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dice

Den store forskjellen mellom å installere lystgass i forhold til f.eks turbo, er at lystgass er lovlig og man må ikke gå til biltilsynet for godskjenning.

 

Er du sikker på det?

Leste enn artikkel om lystgass att det ikke var lovlig.

Iflg artikkelen var det ett "amerikansk" fenomen, som var mye brukt der borte men her i europa var ikke det godkjent. Husker ikke alt som stod i artikkelen eller hvor jeg leste det. Det var ikke tuv godkjenning på det og følgene med å bruke det var att ved uhell fikk du all skyld osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

Det er lovelig, men du kan bare ha det montert i bilen er ikke lov å bruke det på vei. Du må dessuten ha ett varsel skilt bak på bilen, som sier att du har gass i`n!! En orange trekant tror jeg det er. Du har jo lov til å kjøre med propan!!

 

Du skulle da ikke trenge det.. NOS-gassen er ikke eksplosiv i seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nos på bilen, med mine dyser vil jeg tro jeg har 60hk mere.. og mere skal bli!

 

jeg kjører wet. tilføye litt mere benz kan aldri ta skade.. er jævli greit til de ganger du skal forbikjøre og trenger det lille ekstra.

 

gassen er ikke eksplosiv nei, men sprøyter du den mot brann så vil det forbrenne mye mere. akkurat som et luft tilskudd.

 

har ike merket noe galt med det ennå. har tømt min 4 tank i dag på 5 dager... :) like morro hver gang..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt har aldri montert før. men ltt logisk tenking tokk jeg ca 2 timer. du bruker mest tid på å tre slangen til motor romm fra bagasjen. skal gjemmes i lister..

 

Jeg bruker den mellom 3.500 - 4500RPM max,

 

har prøvd optil 10sec MAX, under visse omstendigheter...

 

Motoren skla ikke være FOR varm og ikke for kald... og IKKE brukes på no lavere turtall... da risikerer du å sprenge gass-spjeldet

 

Noen som trenger hjelp ¨montere NOS?.... Ring meg.. kjørre kjapt for billigst penge:)

 

971 69 113 eller send mail!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

Jeg bruker den mellom 3.500 - 4500RPM max,

 

har prøvd optil 10sec MAX, under visse omstendigheter...

 

Mener du at du gir gass, slår på nos'en ved 3500rpm, og slår den av igjen ved 4500rpm?? Er det skadelig å dra den langt ut på girene når nos'en er innkoblet?

 

Om du må bak i bagasjerommet for å skru på ventilen på flasken før du kan bruke det, eller kan ventilen bare stå åpen hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Dette wet systemet du har montert RDL, er det en dyse pr. sylinder? Hvem lagde dysene osv?

Vurderer nos i min bil, men tenkte på et tørt system pga. enklere montering, men det er jo mer risky da..

Det vanligste er å bruke en dyse på opptil 150hk ekstra. Er ikke noe problem å montere et wet system kontra tørt. Trenger du hjelp så holder jeg til i Oslo. Å er tilgjengelig stort sett hver kveld.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår