Gå til innhold

Er det noen som har prøvd Lystgass her?

Ranger emnet


Deep Space

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Her er et lite bilde. Har ikke noe spes fra motor-rommet. Da de fleste slanger er gjemt. Men pass på att dere legger slangen fra nos flaska i bagasjen og inn til motorommet under bilen.Har du en cupe el. med bare en hattehylle. Skal det i følge forskriftene monteres en down-pipe. Som gjør at hvis det feks en varm sommerdag blir 50grader inne i bilen og sikkerhetsventilen på flaska skulle gå, så går gassen ut gjennom downpipen og rett under bilen.

post-934-13804852275225_thumb.jpg

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på priser,

Mye koster ett slikt komplett kit til en turbomoter(wet)?

 

La oss si man har ett 100hk kit, hvor mange KG(g) bruker denne på 10sec?

 

Går ut ifra at det er en ganske stor slitasje på motor også, så den burde vel forsterkes iforhold til orginal stand om dette skal holde?

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spewster

Lurer litt på priser,

Mye koster ett slikt komplett kit til en turbomoter(wet)?

 

La oss si man har ett 100hk kit, hvor mange KG(g) bruker denne på 10sec?

 

Går ut ifra at det er en ganske stor slitasje på motor også, så den burde vel forsterkes iforhold til orginal stand om dette skal holde?

 

Kitte ligger fra ca8000.- og oppover, koster vel fra 350-700 og fylle flasken.

 

Vet ikke hvor mye som den bruker på 10sek men det er vel ikke allverden.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dice

 

 

1. Ved å sprute inn gassen, senkes temperaturen og trykket i forbrenningskammeret, og dermed får man plass til mer drivstoff (les bensin) der.

 

 

 

Hvordan kommer da det ekstra drivstoffet inn, vil ikkebesinpumpen jobbe vanlig? og "mate" inn vanlig mengde bensin? eller er det en sensor , eller lignende som finner ut at den må mate mere bensin inn?

Vil ha S14a

 

X `93 Honda del sol

X `86 Passat Combi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

På ett dry system vil lamda-sonden styre blandinga.

 

Nope! Dry systemer skal fungere på biler uten lamda også. Det ekstra bensintilskuddet skjer ved høyning av bensintrykket, og det er det som er hovedårsaken til at det går til helv... om man prøver å montere et dry-system på en turbobil.

 

Dersom man har motorstyring som kan håndtere styringa av N2O systemet, og man kan programmere dette til å gi den ekstra bensinen, vil man trolig få et dry system til også å fungere på en turbomotor. Ellers så er det wetsystem som gjelder.

 

Og; N2O gjør i prinsippet det samme som overlading: Sørger for mer oksygen inn i motoren, som gjør at mer bensin kan forbrennes. Mer mystisk er det ikke! ;)

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by V Racing

 

Nope! Dry systemer skal fungere på biler uten lamda også. Det ekstra bensintilskuddet skjer ved høyning av bensintrykket, og det er det som er hovedårsaken til at det går til helv... om man prøver å montere et dry-system på en turbobil.

 

Dersom man har motorstyring som kan håndtere styringa av N2O systemet, og man kan programmere dette til å gi den ekstra bensinen, vil man trolig få et dry system til også å fungere på en turbomotor. Ellers så er det wetsystem som gjelder.

 

Og; N2O gjør i prinsippet det samme som overlading: Sørger for mer oksygen inn i motoren, som gjør at mer bensin kan forbrennes. Mer mystisk er det ikke! ;)

 

Vet at det fungerer på biler uten lamda oxo. Som feks forgasser motorer. Men lamda`n kan brukes som bensinregulator, ved moderate effekt økninger. Zex sitt lystgass-system bygger på denne måten. Det får du bare kjøpt dry systemer opp til 100hk. Uansett lønner det seg å kjøpe et wet system! Da dette kan brukes på alle slags motortyper.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dice

Den store forskjellen mellom å installere lystgass i forhold til f.eks turbo, er at lystgass er lovlig og man må ikke gå til biltilsynet for godskjenning. Turbo er selvfølgelig også lovlig, men det er så mye styr med det, og hvis bilene er nyere en 96 mod, så må du betale effektavgift for de ekstra hestekreftene.

 

Lystgass er klart en av de rimeligste og kjappeste måtene å få mer power i bilen din på. Det er også "safe" hvis det installeres og brukes riktig.

 

:confused: :confused: Lovlig eller ikke?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår