darkblue Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Hadde vært kult å sett bilde av anlegga til dem som har det her? Hvor mye koster det å fylle opp en tank igjen når den er tømt ;) ? Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 prøvde en rimelig modifisert CBR 1000 med NOS.. SIIIIIIIIIIINNSVAAAAAAAKT!!! :D :D :D :D :D :D Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by darkblue Hadde vært kult å sett bilde av anlegga til dem som har det her? Hvor mye koster det å fylle opp en tank igjen når den er tømt ;) ? bump :) Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Her er et lite bilde. Har ikke noe spes fra motor-rommet. Da de fleste slanger er gjemt. Men pass på att dere legger slangen fra nos flaska i bagasjen og inn til motorommet under bilen.Har du en cupe el. med bare en hattehylle. Skal det i følge forskriftene monteres en down-pipe. Som gjør at hvis det feks en varm sommerdag blir 50grader inne i bilen og sikkerhetsventilen på flaska skulle gå, så går gassen ut gjennom downpipen og rett under bilen. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Noen bilder fra Audi`n. Anlegget er plukket ut igjen nå. Håper og tror vi klarer oss uten... Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spewster Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Lurer litt på priser, Mye koster ett slikt komplett kit til en turbomoter(wet)? La oss si man har ett 100hk kit, hvor mange KG(g) bruker denne på 10sec? Går ut ifra at det er en ganske stor slitasje på motor også, så den burde vel forsterkes iforhold til orginal stand om dette skal holde? Siter 01' VW Polo Edition 98' Ford Courier 1.3 (SOLGT) 86' VW Golf GTI-T (prosjekt) 00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 jeg drømte i natt at jeg kjørte hagetraktor med 200hk lystgasskit. Trakk godt der ja. ;) Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by spewster Lurer litt på priser, Mye koster ett slikt komplett kit til en turbomoter(wet)? La oss si man har ett 100hk kit, hvor mange KG(g) bruker denne på 10sec? Går ut ifra at det er en ganske stor slitasje på motor også, så den burde vel forsterkes iforhold til orginal stand om dette skal holde? Kitte ligger fra ca8000.- og oppover, koster vel fra 350-700 og fylle flasken. Vet ikke hvor mye som den bruker på 10sek men det er vel ikke allverden. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondafan Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by Dice 1. Ved å sprute inn gassen, senkes temperaturen og trykket i forbrenningskammeret, og dermed får man plass til mer drivstoff (les bensin) der. Hvordan kommer da det ekstra drivstoffet inn, vil ikkebesinpumpen jobbe vanlig? og "mate" inn vanlig mengde bensin? eller er det en sensor , eller lignende som finner ut at den må mate mere bensin inn? Siter Vil ha S14a X `93 Honda del sol X `86 Passat Combi :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 På et wet system sprøytes bensin inn samtidelig som nos`n. På ett dry system vil lamda-sonden styre blandinga. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Originally posted by kiv_tuning På ett dry system vil lamda-sonden styre blandinga. Nope! Dry systemer skal fungere på biler uten lamda også. Det ekstra bensintilskuddet skjer ved høyning av bensintrykket, og det er det som er hovedårsaken til at det går til helv... om man prøver å montere et dry-system på en turbobil. Dersom man har motorstyring som kan håndtere styringa av N2O systemet, og man kan programmere dette til å gi den ekstra bensinen, vil man trolig få et dry system til også å fungere på en turbomotor. Ellers så er det wetsystem som gjelder. Og; N2O gjør i prinsippet det samme som overlading: Sørger for mer oksygen inn i motoren, som gjør at mer bensin kan forbrennes. Mer mystisk er det ikke! ;) Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Trodde lystgass var ulovlig, jeg. Tar jeg så feil? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Originally posted by V Racing Nope! Dry systemer skal fungere på biler uten lamda også. Det ekstra bensintilskuddet skjer ved høyning av bensintrykket, og det er det som er hovedårsaken til at det går til helv... om man prøver å montere et dry-system på en turbobil. Dersom man har motorstyring som kan håndtere styringa av N2O systemet, og man kan programmere dette til å gi den ekstra bensinen, vil man trolig få et dry system til også å fungere på en turbomotor. Ellers så er det wetsystem som gjelder. Og; N2O gjør i prinsippet det samme som overlading: Sørger for mer oksygen inn i motoren, som gjør at mer bensin kan forbrennes. Mer mystisk er det ikke! ;) Vet at det fungerer på biler uten lamda oxo. Som feks forgasser motorer. Men lamda`n kan brukes som bensinregulator, ved moderate effekt økninger. Zex sitt lystgass-system bygger på denne måten. Det får du bare kjøpt dry systemer opp til 100hk. Uansett lønner det seg å kjøpe et wet system! Da dette kan brukes på alle slags motortyper. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 lystgass er ulovelig å bruke på gata. Men du kan ha det montert. Du har jo en av og på knapp + att du i det fleste tilfeller må bak for å skru opp flaska. Blir jo det samme som å kjøre med en propan-dunk i bilen. Det er jo lov det... Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Originally posted by Dice Den store forskjellen mellom å installere lystgass i forhold til f.eks turbo, er at lystgass er lovlig og man må ikke gå til biltilsynet for godskjenning. Turbo er selvfølgelig også lovlig, men det er så mye styr med det, og hvis bilene er nyere en 96 mod, så må du betale effektavgift for de ekstra hestekreftene. Lystgass er klart en av de rimeligste og kjappeste måtene å få mer power i bilen din på. Det er også "safe" hvis det installeres og brukes riktig. :confused: :confused: Lovlig eller ikke? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.