quattroco Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Sikkert et dumt spm, men kan noen forklare meg forskjell på diffsperre og diffbrems? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 En sperre låser begge hjula på drivakselen, slik at hjula beveger seg like fort. (dumt i sving) uten sperre, står og burner på et hjul ,det har du sikker sett på en gammel sierra eller 240. diffbrems er brems som ligger på planethjulet inni i diffen og bremser. slik at du ikke får total diff sperre. Den beste låsningen :) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattroco Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Vet ikke helt hvilken av disse jeg har på min Omega. Er en 96 2.0 16v. Når jeg prøvde å spinne på grusen i stad la jeg igjen 2 like striper. Er det diffbrems som er det vanligste på Omega? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Diffbrems ja. Er vel ikke noen rwd biler som kommer med sperre originalt? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Diffbrems ja. Er vel ikke noen rwd biler som kommer med sperre originalt? Der sa du noe :) det veit jeg faktisk ikke :( har alldrig hørt at noen fwd har full sperre.omega har diffbrems ja. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Diffsperre er traktor, lastebil og pick-up+++ det. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Lastebiler full sperre hmm :) var ikke klar over det.derfor du ser de velter over alt?? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 sperrer kan som oftes kobles ut og inn så lenge den ikke hjemmelaga! :) biler som har sperre er blant annet geledenwagen...der er det vel foran og bak! på brems er det lameller! er noe med at det er forskjellig % de bremser og... detta vet jeg ikke hvordan fungerer men.. Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 min har diff brems på 45% Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sussebass Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 traktorer har vel ikke diffsperre? hvertfall ikke de jeg har kjørt.. er vel noen amerikanere med sperre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 traktorer har vel ikke diffsperre? hvertfall ikke de jeg har kjørt.. er vel noen amerikanere med sperre... Mener det er det på vår gamle traktor ja.. Sperren må kobles inn ved behov når man har kjørt seg fast. 2wd traktor ja.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sussebass Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 åssen stiller man egentlig på diffbremser? må man bytte lameller å greier eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 min har diff brems på 45% Ditt skiltnummer også?;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 traktorer har vel ikke diffsperre? hvertfall ikke de jeg har kjørt.. er vel noen amerikanere med sperre... hva har de da? aldri kjørt traktor du? alle traktorer har sperrefunksjon (DE ALLER FLESTE) Hva f skal du gjøre når du kjører deg fast og høgre sida spinner i jørma? Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sussebass Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 hva har de da? aldri kjørt traktor du? alle traktorer har sperrefunksjon (DE ALLER FLESTE) Hva f skal du gjøre når du kjører deg fast og høgre sida spinner i jørma? nja. hakke peiling jeg.. har sikkert sperrefunksjon da.. har aldri hatt bruk for det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg