Omegamannen Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Ditt skiltnummer også?;) Skilt nummer?hva hehe neide jeg rygget oppi de spora der.tror du jeg driver slik herverk på limousinen ;) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegab2,5v6 Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Ble alle omegab 2,5v6 levert med diff brems? har en 95 mod. med aut. men trur ikke det finnes noen diff brems på min=(kanskje 10%..:) Siter http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1566116 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 tror ikke alle ble levert med diffbrems nei. større sjanse for at det ikke er diffbrems om bilen din ikke er solgt ny i norge. jeg har muligens en diffbrems til overs. Om det er intressant, send pm! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 noen som kan si meg åssen jeg kan lage/få tak i en diffbrems eller noe som er mulig å bruke i trafikken på min sierra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jedimastah Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 såvidt jeg vet er da ikke noen omega b levert med diffbrems på mer enn 30%.... ? Siter Mitt vanlige nick er "kammiz", men det har desverre noen andre tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Vet ikke helt hvilken av disse jeg har på min Omega. Er en 96 2.0 16v. Når jeg prøvde å spinne på grusen i stad la jeg igjen 2 like striper. Er det diffbrems som er det vanligste på Omega? man ternger ikke har sperre en gang for å spinne to like striper rett fram på grus ... men vis du har sperre så er d nok en diff.brems jeg vil tippe den er på 45% men her kan det hende jeg tar grusomt feil såvidt jeg vet er da ikke noen omega b levert med diffbrems på mer enn 30%.... ? vet ikke så grusomt mye om omega b ... men alle omega a-ene som kom med diff.brems hadde vel 45% men kjenner en kar som har en omega b som har 75% sperre ... den funke som FAN Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 ingen opel jeg vet om er levert med sperre på bakdiffen. bare diffbrems. slutt å blande sperre og diffbrems. sperre sitter på offroadere og andre tunge kjøretøy. (og tidlige audi q) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ettan Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 er ganske vanlig å si diffsperre,sperr osv.... selv om det er differensialbrems man snakker om.. jeg pleier aldri å si diffbrems hehe... men er to forskjellige ting ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimples Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Åssen er utvekslingen på diffen som sitter på 2litern omega b og 3litern omega b? Er det like? Siter Opel Omega MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Åssen er utvekslingen på diffen som sitter på 2litern omega b og 3litern omega b? Er det like? Dette gjelder opp til 98 mod. 2.0 har 3.90:1 3.0 har 3.70:1 Og V6 har diffbrems som standard mens det på 2.0 kun ble levert på bestilling. Diffbremsen på Omega har minimum "sperre" på 25%, typisk 45%. Dette betyr at ved pådrag og hjulspinn, vil mellom25 og 45% av drivkreftene bli overført til det hjulet som har minst hastighet. Man kan se om den har diffbrems ved å se på typeskiltet på selve diffhuset. Det står en bokstav før selve utvekslingsforholdet. om det er "O" er det ikke brems, mens det er en "S" ved diffbrems. Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimples Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 For eg lurte på om eg ska bruke diff som sitter på 2 litern på MV6 min, kan bli morro det, hehe.. Har diffbrems på begge klokkene mine eg :) Siter Opel Omega MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 på omega B er alle diffhusene like, så passer i allefall omhverandre selv om kanskje ikke utvekslinga er lik Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 For eg lurte på om eg ska bruke diff som sitter på 2 litern på MV6 min, kan bli morro det, hehe.. Har diffbrems på begge klokkene mine eg :) Det blir hvertfall mere morro!! Raskere aks og mere moment på bakhjule. Spedometeret går på ABS sensorene, så det trenger du ikke bekymre deg for. Har du manuell på 3 literen? Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimples Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Det blir hvertfall mere morro!! Raskere aks og mere moment på bakhjule.Spedometeret går på ABS sensorene, så det trenger du ikke bekymre deg for. Har du manuell på 3 literen? Seff har eg manuell, alltid morro med mere aks og moment ja. Så får vi se åssen det går da.. hehe Siter Opel Omega MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg