borabora Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Ville heller betalt for en Golf ja, men hver sin smak. Men kom med forslaget pga at de eldre modellene er begynt å bli billige, og selv om det er mange som har Golf så kan du få de fine. Og hvis man skal ha stor motor så kan man putte alt mulig oppi der, og få det godkjent.... F.eks Gti 16v, G-60, Vr6..... mange muligheter... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spooz Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Originally posted by Jonte Men, tenker bare det at mange sånne skikkelige "Morris-Gutter" vil klage på det, for det er en for skjelden bil til å begynne å hore opp :P Motor: hmm, orginalmotoren er vel kanskje ikke det beste utgangspunktet? Er det mye du kan få plass til oppi motorrommet? Joda, får alltids høre det av "gamlegutta". Jeg er også motstander av å fucke opp MK1 og MK2, men med nyere biler ser jeg seriøst ikke problemet. De er ikke så sjeldne som folk tror, i Tyskland florerer de. Originalmotor er vel et greit utgangspunkt, men ikke for trimming. Injectionbilene får du 105 hk kit til, men de koster vel 30.000,- minst. For rundt 15.000,- får du 90hk. Problemet foran er plassen, og hva du får godkjent. I England godkjenner de jo alt, 16v Vauxhall motorer med 200hk, til Honda v-tech osv. En kar i Finland modifiserte sin Clubman til å ha en Rover V8er. Hehe.. alt er mulig, bare man har tid OG penger. Men godkjenne det i Norge? Forget it. :) Siter Spooz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Hvordan er det å få godkjent det i Tyskland hvis det er seriøst bygd a? Hørte enten her el på B-4-You om en som dro til Tyskland og godkjenten bil der og så fikk den godkjent i Norge. Husker ikke helt så kan hende jeg misforsto.... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spooz Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Originally posted by borabora Hvordan er det å få godkjent det i Tyskland hvis det er seriøst bygd a? Hørte enten her el på B-4-You om en som dro til Tyskland og godkjenten bil der og så fikk den godkjent i Norge. Husker ikke helt så kan hende jeg misforsto.... Fra Tyskland MÅ du ha TüV-godkjenning. Uten det er det ingen vits. Men det er vel egentlig ikke 100% automatikk i at det blir godkjent likevel. Siter Spooz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Jeg ville hatt en Volvo P1800! (Eller en 164) Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Originally posted by spooz Hittil har det kun lyktes et par karer, å få ut 200hk av en Mini A+ serie motor. Og det koster minst et sekssiffret beløp. For 20-30.000 klarer du derimot i få ut rundt 110hk. Alternativt monterer du en Honda V-tec, med 170hk. En kar på østlandet er i ferd med å få godkjent sin på biltilsynet. Skal du ha en original Mini Cabriolet veier den 750 kilo. En med taket saget av fra ca 650 og oppover. Mitt Miniprosjekt; http://spooz.cjb.net RÅ bil du har! :D :D :D Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Originally posted by famir Jeg ville hatt en Volvo P1800! (Eller en 164) både P1800 og 164 er skikkelig fine biler.... har god smak du :D Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Originally posted by spooz Ehh... Det er dét vi snakker om; 1275 motorer som bl.a. er borret, til 1380cc, 1490cc eller i ekstreme tilfeller til nesten 1600cc (!). ALLE Minier nyere enn 1992 har 1275cc Cooper motor. (63hk originalt) Oki... bror har nemlig en mini mk2 70 eller 72 mod... men kun 1000ccm da... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg