Gå til innhold

GPS sporing av bilen

Ranger emnet

Banderaz

Er 5000,- verdt pengene for å få igjen sin kjære bil, båt, MC eller tilhenger?  

42 stemmer

1. 1. Er 5000,- verdt pengene for å få igjen sin kjære bil, båt, MC eller tilhenger?

• Billig! Bilen min vil jeg jo få igjen snarest ved tyveri
    • Overkommelig, siden bilen koster en årslønn..
    • Nei, dyrt. Forsikringen dekker jo tapet uansett.

Anbefalte innlegg

HEI!

Tittet litt på et produkt, som består av en "blackbox" skjult i bilen, som inneholder en GPS mottager, og et GSM SIM-kort som sender deg (eieren) SMS med posisjon på bilen ved tyveri, strømtap eller når du sender _den_ en melding etter eget velbefinnende.. når bilen er lånt ut, og den ikke er tilbake til avtalt tid... den er stjålet, men du har ingen alarm som trigger senderen, så kan du enkelt sende den en melding å spore hvor den er.

Web-baserte kart finnes det masse av, helt gratis.

GPS-sporeren er helt uten vedlikeholds-kostnader, eller abonnement, bortsett fra kostnadene av ordinære SMS meldinger da. (Kontant kort f.eks, så sparer enn den mnd avgiften også)

Hva synes dere om hva noe slikt kan være verdt? Ser at totalprisen for de to første årene på Guard systemer er 5600,- og deretter 1600,- i året så lenge du har det i bruk.

Er det da verdt å punge ut en engangs-investering på 5000,- for å vite at du finner igjen gobilen, båten, campingbilen, den dyre skaphengeren med begge 4-hjulingene dine inni.. osv osv :)

Gi meg noen meninger her da. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på. Er reduseringen i forsikring såpass god at det nesten dekker opp dette er det god butikk. Sikkert lønnsom for de der ute med GTI biler +++. For mitt vedkommende tror jeg det ikke hadde lønnet seg.

Er nok de med "standard" biler som er veldig enig med deg, men man trenger ikke ha paranoia for å ønske seg en slik løsning i bilen. Legger man sammen hva de nye alu-felgene med de dyre regndekkene koster, samt litt ekstra stasj på bilen koster, kan det fort lønne seg. Får jo ikke igjen lakering og styling fra forsikringa, så fremt det ikke er ekstra-forsikret. Har man f.eks en ettermontert navigering, ala Pioneer Avic X1R eller noe, må forsikringen økes, da de aller fleste kun dekker opp til 10000 i ekstra utstyr.

PS: Ønsker meg selv noe slikt i stjernebilen, men samboerens forhatte franske lille loppe blir jo aldri aktuelt med noe slikt system i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider