Gå til innhold

Motor planer

Ranger emnet

eiriklh

Anbefalte innlegg

Hei har kjøpt meg caddy, blir bruksbil med litt snacks på

tenkte jeg skulle bytte motor til sommeren (har bare 1500 bensin).

Tenkte å sette i en standard 1800 golfmotor, med topp, kam, og manifoil fra gti. Dette pga problematikken med å få godkjent gti motor i caddy. blir med gasser, fra 1,8liternern

Ønsker synspunkter på oppsettet..

noen som har delene jeg trenger?

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTI-kammen kan du kaste! Det samme kan du med den originale gasseren (Pierburg 2E(2))?. Weber DGV 32/36 er godkjent erstatningsforgasser til Golf 1.8, og finnes på diverse Ford og Opel. Skaff en slik og tilpass innsugsmanifolden, alternativt kjøp en lagd for formålet. GTI-toppen kan overhales om nødvendig, dette inkl. porting koster fra 6000,- inkl deler. Kjøp en 268 eller 272 graders Velox trimkam (koster 2290 / 2490), de selger også optimaliserte grenrør til bl.a. Golf!

Med dette oppsettet vil du få rundt 120 hk (DGV-gasseren klarer ikke mer enn dette). Motoren er god for en del mer, da spesielt om toppen også er portet. For å hente ut flere hk må større forgasser(e) anskaffes og eksosen bak grenrør bør være i størrelse 2 1/4"

Innsug til Weber DGV for VW, fra Misab.se

58661bild.jpg

272 graders trimkam fra Velox Motor.

8V%20272°%20HYD.jpg

Grenrør fra Velox Motor.

4-1%20Mk%20I%208V%20Race.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk.. får se hva for noe lurt jeg finner på... bedre enn 1,5 en skal det hvertfall gå uansett

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider