Gå til innhold

Veteranbil, hvilken bør man velge?

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

veteranbiler jeg kunne tenkt meg er:

Jaguar xj6/s, Volvo 242, Porsche 911, chevy Bel Air (55,56,57mod), AC-Cobra, Chevrolet Corvette Stingray, Ford Mustang shelby gt 500, challenger osv osv... klarer lizzom ikke bestemme meg helt.. blah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gamle Volvoer selvsagt, men andre våte drømmer:

-58 Corvette

Porsche 356

Ford GT40

Jaguar E-type

AC Cobra

Mercedes 300SL

Du nevnte ikke noe om prisnivå, så jeg tok fra øverste hylle.

dersom jeg skal kjøpe "drømme-veteranen" tror jeg ikke at pris spiller noen rolle... men de bilene jeg har på lista er i verdi fra 0kr til 4-500000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha god tilgang til deler velg noe populært, opel-volvo er lett å få tak i deler til i Norge.

Hvis du vil ha noe som ikke er dagligbil, men som er kurant å få deler til er det mange engelske biler med godt deleutbud. (MG etc).

Viktig! Mange av disse bilene ruster mye.

Thorvald

Miata 89 scenic 01 1/2 Simca 1501 1969 (rusten)x MG midget77 x Renault scenic x Citroen bx x Toyota Hiclass 90 x Citroen GS x Citroen GS x Volvo 144 1968

x BMW 2002 1969 x VW 1967 x Renault 8 1964 x WV 1957 x Tempo 125/175 x NSU 125

x mop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en MG midget. Herlig bil, men den rustet for mye for meg.

En nevenyttig mann overtok den. Jeg håper at den er på veien nå.

MGB, MG midget, Triumph tr 6(?) og MINI er biler du faktisk får alt til. Motorer, hjuloppheng og hele karrosserier.

Problemet er at det koster gryn!

Hvis du er i tvil om hva slags veteran du skal ha, tviler jeg på at de åpne to-seterene er det du bør satse på.

Med mindre du kommer over et godt prosjekt da.

MGB GT 1970_MGB-GT.jpeg

og mini kan brukes om vinteren også.

Jeg så forresten en en herlig mini i dag, blå med minilite felger.

Den så nesten ut som denne:

minicooper2-lg.jpg

bortsett fra fargen.

Denne bilen er en flott vinterbil også, ligger godt på veien og kan ha en ganske sprek motor.

Selv har jeg gått vekk fra veteran greia nå, siden jeg må ha en bil som kan brukes hver eneste dag.

Jeg drømmer enda om midget og MGB da..

mg.gif

Thorvald

Miata 89 scenic 01 1/2 Simca 1501 1969 (rusten)x MG midget77 x Renault scenic x Citroen bx x Toyota Hiclass 90 x Citroen GS x Citroen GS x Volvo 144 1968

x BMW 2002 1969 x VW 1967 x Renault 8 1964 x WV 1957 x Tempo 125/175 x NSU 125

x mop

Lenke til kommentar
Del på andre sider