Roberto Skrevet Juni 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2003 Jeg har altså tatt ut kammen på toppen min, og nå skal en ny (trim) kam i og nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal smokke det smamen riktig.. Sitter litt forvirret her nå... Hjelp! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauge Racing Skrevet Juni 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2003 du legger den nye kamen på toppen, set dit alle lager overfall. veldi viktig å få dei rett vei og rekkefølge, så entrer du alle muterene å drar till litt på hver mutter slik att kamen blir drat beint ned mott toppen, når alle lageroverfalla er drat ned til toppen, drar du over med en moment nøkkel, 20 nm. skift simmer ringen til kamhjulet. så når kamen er fast må du begyne å justere ventilløfterene, (klaring mellom kam og ventilløfter) synst å huske at dei skall ha ca 0,35-0,45 mm på kald motor. dette måler du når tappen på kammen sår oppover. vist du får feil verdier må du skifte shimsa som ligger oppå ventil løftern. dette trenger du spesial verktøy till. eller så må du av med kamen igjen. du får sikker låne et sånt verktøy på volvo. veldi viktig att alt er ordentli rengjort. det vil si att du skal kunne ta ett tørke papir å stryke over kamen, kamlager, overfall, ventilløftere, og så videre. uten att det bli skitent, så oljer du det fint inn før montering, slik att du får en fin olje film rundt delene du skal montere. så når du har shimsa ventilløfterene rett, så er det på med toppddeksel med ny pakning, ha litt paknigstoff på pakninga, så er du sikker på att den blir tett. husk på den lille jordings ledninga som går fra topp til torpedovegg. sett på register reima å pass på att alle merker stemmer 100% kam, fordeler og veiv. snurr motoren runt 2 ganger å sjekk merkene igjen. tror ikke jeg har glømt noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2003 Men er det ikke slik at med ny kam og høvlet topp og blabla, så forskyves dette på toppen? Then what? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauge Racing Skrevet Juni 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2003 Originally posted by Robert Men er det ikke slik at med ny kam og høvlet topp og blabla, så forskyves dette på toppen? Then what? hva mer du med det??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Er det ikke noe sånt at du må forskyve kammen da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauge Racing Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 forskyver du kammen blir jo registerer feil å motoren går ikke i det hele tatt, ventilene vill åpne å lukke feil i forhold til stemplene. Det som er bra å ha med en kvass kam er justerbart kamhjul, slik att du får stilt den inn helt rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 joa. kammen må forsyves fant jeg ut, men jeg har ingen aning hvor mye.. suggen vet vel dette tenker jeg. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg