Gå til innhold

Prob. tenning og start på B23A

Ranger emnet

GlennK

Anbefalte innlegg

Handlet en 240 med B23A i dag, men har NOE problem med å få start på den ja!

Har byttet og grovjustert stiften, sjekket rotor og fordeler osv osv...

Men det virker som om bilen har problem med bensintilførselen.

Pierburg gasser, noen som har noe idè om hvor en evt. "propp" kan sitte i denne? Regner med at det er dritt i flotørkammeret, og at den derfor ikke får noe bensin.

Og ja, bensinpumpa leverer bensin. Forøvrig så virker det som om det bygger seg opp trykk mellom pumpa og forgasseren, noe som jo kan tyde på at noe er tett i gasseren.

LaSSis: Du har ikke en Pierburg gasser liggende, som jeg kunne lånt noen timer og sjekket om dette er problemet?

Jeg bor på Minnesund, og bilen står 2 timers kjøring unna... uhhmmwhat?

Noen som har noen synspunkter?

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Sender du han en PM og hører? Så kan jo jeg evt. bare sende den når jeg kommer hjem igjen i morgen. Regner med å være hjemme i god tid før posten sendes avgårde. Reiser oppover i morgen tidlig/formiddag serru.

Da spanderer jo jeg seff portoen.

Evt, hvor bor karen da? Kanskje vi kjører forbi han på vegen?

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du det til glenn-?

JA! Dri****kken som skulle selge bilen mente de hadde kjørt den i vinter, og at ingen hadde tukla noe med den...

NEIDA! Etter en del frem og tilbake, så kom vi til at vi skulle sjekke registeret da, og så viser det seg at tenninga står 180 grader feil!!

Faen som jeg ble irritert ja! Snudde greiene, og den startet på første drag på nøkkelen!

Så det var ikke gasseren! Men jeg kjørte med den på bilen hjem da... Brukte nesten ikke bensin.. :S Sota ned pluggene skikkelig. Kan ta resten på PM...

Jeg har gasseren din på bilen min nå, men er nødt til å bytte tilbake sånn at jeg får en gasser med de riktige dysene til motoren, if you see....

Send meg adressen til fyren på PM, så sender jeg den i morgen. Jeg fikk jo ikke adressen i dag så, da rakk jeg det dessverre ikke.. :S Får håpe han ikke kommer og biter oss....

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider