Radial Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 så sant så sant,men dette mener jeg ikke er noe porblem vel lave effekt-uttak,har selv kjørt med vanlig 531 topp og 1,5 i laddetrykk.null problemer på min motor det. Går fint å kjøre uten natriumfyllte ventiler på turbomotor, sålenge eksosventilene er rustfrie. Jeg kjørte med orginale ventiler på 960 motoren min Teori og praksis-sak dette trur jeg.. ;) pussig nok har det gått fint for dere, men hvorfor fyllte volvo eksosventilene da? Må være et poeng med det... og alle andre orginale turbomotorer for den slags skyld. Alle er de natriumfyllte... pussig:wonder Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 De fleste bytter vel ut de natriumfylte ventilene med vanlige rustfrie ved f.eks overgang til større ventiler. Hvertfall har jeg gjort det, og det funker som snus det. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 og om du plent vil ha fylte ventiler er det jo ikke værre en å skifte..? men har og forstått det slik at rustfrie ventiler med skikkelige sånne foring ting som ventilen får opp og ned i(glemt navn) så er det helt fint det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 ....ventilstyring var det visst.... Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 . .......og det funker som snus det. Så det funker jævli dårli da med andre ord...:bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 ....ventilstyring var det visst.... faen det var det! heh alzheimers-light.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Kjapt spørsmål, 530 er den noe å ha, åssen kam pleier det å stå i? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 alt av volvo er noe å ha Einar !! :) hadde 530 topp på min B23E å K kam..skal gi ca 140 hk.. Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 alt av volvo er noe å ha Einar !! :) hadde 530 topp på min B23E å K kam..skal gi ca 140 hk.. eeeeh....nei du. 530 har samme kanaler som 398, så hvis du bytter en 405 topp mot en 530 så trimmer du faktisk ned. 405 og 531 er såkalte svanehalstopper, disse er verdt noe. 160, 398 og 530 er standard-topp. Standard. Helt greie. 631 er bæsj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 alt av volvo er noe å ha Einar !! :) hadde 530 topp på min B23E å K kam..skal gi ca 140 hk.. Kan skaffe deg 631 topp hvis du vil ha friksen, noe å sette på turbon :-) Er det forresten noe interressant med Innsug for stående weber til B230, lurer på å bygge om ett innsug hvis det er noen interesse, til DG gassere med mer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 gjett hvem som fant 531-topp på gamlemotoren sin??? jo meg... denne skal stæsjes opp for evt senere turboprosjekt... som for eksempel 240 turbo ,enten 242/244/245... eller 243? Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Kan skaffe deg 631 topp hvis du vil ha friksen, noe å sette på turbon :-) Er det forresten noe interressant med Innsug for stående weber til B230, lurer på å bygge om ett innsug hvis det er noen interesse, til DG gassere med mer. har 405topp på B21ET og 531 på 230AT så trukke det :fingers: 160, 398 og 530 er standard-topp. Standard. Helt greie.. Var på en eller anne internett side jeg så at denne 530 toppen skulle gi 140hk me min K kam.. å den gikk faktisk ganske greit.. om ikke jeg har blingsa så kansje det var en 531topp.. men vertfall sto det det om 530topp! men feil er sikkert feil da... Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 oppskriften på voc motor (bare orginale deler) er jo b23e med 531 topp og K / H kam med oppjustert mekanisk sprut så.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.