Gå til innhold

Handla meg ny topp i går:D

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Har du en annen topp liggende?

Sammenlign kanalene du. Da vil du oppdage at kanalene i 631 toppen

er noe av de beste!

Men du må tilpasse stempel slik at du får ønsket kompresjon for turbo.

 

så dype ventilukkat som der er på k-stempla er vel umulig å få til på vanlige stempel? Må være custom isåfall det ja....lite kurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man må bearbeide stempel,

Eg har aldri gjort dette med 631 toppen ..

men hvis du bruker b230K stempel og dreier de så de blir flate,

så burde vel de gå? (Dette må sjekkes!)

har ikke regnet på hva kompen blir, men skulle vel ikke bli så galt.

vil mangle squsj men men ,, rimlig alternativ.

Med en topp med fine rette kanaler. sammenlign med 398 toppen din du.

 

mvh

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du allerede har en 405 kjører du selvfølgelig videre med den istedfor å mekke til masse bare for.. aldri hørt at en 631flower bedre orginalt enn 405/531..?

kjekt med deler i kjellerstua:D har selv en strøken MAS felg som jeg tok tidligere, er bare litt småskraper langs halve felgkanten, og et stag med ca 30graders vinkel:D tenkte å høyglanspolere det å hive det opp på veggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,det var bortkastede 500,- :)

 

Men, du må aldri finne på å sette en ren 531 topp rett på feks ET-motoren din. Turbomotorer har spesielt fyllte eksosventiler, pga den ekstreme varmen den må igjennom, noe sugemotorene ikke har.

Glemmer du dette, kan du ryke på en smell med fastbrennte ventiler :)

 

Men, uansett skal du jo ikke bruke den 631 toppen, bare ville informere :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,det var bortkastede 500,- :)

 

Men, du må aldri finne på å sette en ren 531 topp rett på feks ET-motoren din. Turbomotorer har spesielt fyllte eksosventiler, pga den ekstreme varmen den må igjennom, noe sugemotorene ikke har.

Glemmer du dette, kan du ryke på en smell med fastbrennte ventiler :)

 

Men, uansett skal du jo ikke bruke den 631 toppen, bare ville informere :)

 

så sant så sant,men dette mener jeg ikke er noe porblem vel lave effekt-uttak,har selv kjørt med vanlig 531 topp og 1,5 i laddetrykk.null problemer på min motor det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

531 står vell egentlig kun på turbo motorer (B230ET)? Eller?

 

Er T kam bedre enn A, B eller D kam?

 

Bare hvis du skal dra campingvogn :P

 

T kammen er vel den tammeste originalkammen til Volvo.

Sitter bl.a. i B21ET & B230FT/FK.

 

Drar opp til 4500, så er det slutt.

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,det var bortkastede 500,- :)

 

Men, du må aldri finne på å sette en ren 531 topp rett på feks ET-motoren din. Turbomotorer har spesielt fyllte eksosventiler, pga den ekstreme varmen den må igjennom, noe sugemotorene ikke har.

Glemmer du dette, kan du ryke på en smell med fastbrennte ventiler :)

 

Men, uansett skal du jo ikke bruke den 631 toppen, bare ville informere :)

Går fint å kjøre uten natriumfyllte ventiler på turbomotor, sålenge eksosventilene er rustfrie. Jeg kjørte med orginale ventiler på 960 motoren min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår