oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Hei! Har du en annen topp liggende? Sammenlign kanalene du. Da vil du oppdage at kanalene i 631 toppen er noe av de beste! Men du må tilpasse stempel slik at du får ønsket kompresjon for turbo. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Det jeg har av topper er 2. 398 topper, en 631 og en 405(i bruk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Hei! Har du en annen topp liggende? Sammenlign kanalene du. Da vil du oppdage at kanalene i 631 toppen er noe av de beste! Men du må tilpasse stempel slik at du får ønsket kompresjon for turbo. så dype ventilukkat som der er på k-stempla er vel umulig å få til på vanlige stempel? Må være custom isåfall det ja....lite kurant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Litt kortere råder, så går det. Er i utgangspunktet en ganske allright topp. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Ja man må bearbeide stempel, Eg har aldri gjort dette med 631 toppen .. men hvis du bruker b230K stempel og dreier de så de blir flate, så burde vel de gå? (Dette må sjekkes!) har ikke regnet på hva kompen blir, men skulle vel ikke bli så galt. vil mangle squsj men men ,, rimlig alternativ. Med en topp med fine rette kanaler. sammenlign med 398 toppen din du. mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 hehe.. blei ett lite bom kjøp det der, 531 topp til 500 kr hadde vert bra pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 For og si det sånn.. Han jeg kjøpte den av visste ikke hva topp det var. Om det var 531 eller 398 så hadde jeg fått den for 500 uansett:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 så lenge du allerede har en 405 kjører du selvfølgelig videre med den istedfor å mekke til masse bare for.. aldri hørt at en 631flower bedre orginalt enn 405/531..? kjekt med deler i kjellerstua:D har selv en strøken MAS felg som jeg tok tidligere, er bare litt småskraper langs halve felgkanten, og et stag med ca 30graders vinkel:D tenkte å høyglanspolere det å hive det opp på veggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 hehe,det var bortkastede 500,- :) Men, du må aldri finne på å sette en ren 531 topp rett på feks ET-motoren din. Turbomotorer har spesielt fyllte eksosventiler, pga den ekstreme varmen den må igjennom, noe sugemotorene ikke har. Glemmer du dette, kan du ryke på en smell med fastbrennte ventiler :) Men, uansett skal du jo ikke bruke den 631 toppen, bare ville informere :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 hehe,det var bortkastede 500,- :) Men, du må aldri finne på å sette en ren 531 topp rett på feks ET-motoren din. Turbomotorer har spesielt fyllte eksosventiler, pga den ekstreme varmen den må igjennom, noe sugemotorene ikke har. Glemmer du dette, kan du ryke på en smell med fastbrennte ventiler :) Men, uansett skal du jo ikke bruke den 631 toppen, bare ville informere :) så sant så sant,men dette mener jeg ikke er noe porblem vel lave effekt-uttak,har selv kjørt med vanlig 531 topp og 1,5 i laddetrykk.null problemer på min motor det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 531 står vell egentlig kun på turbo motorer (B230ET)? Eller? Er T kam bedre enn A, B eller D kam? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 531 står vell egentlig kun på turbo motorer (B230ET)? Eller? Er T kam bedre enn A, B eller D kam? Bare hvis du skal dra campingvogn :P T kammen er vel den tammeste originalkammen til Volvo. Sitter bl.a. i B21ET & B230FT/FK. Drar opp til 4500, så er det slutt. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 hehe,det var bortkastede 500,- :) Men, du må aldri finne på å sette en ren 531 topp rett på feks ET-motoren din. Turbomotorer har spesielt fyllte eksosventiler, pga den ekstreme varmen den må igjennom, noe sugemotorene ikke har. Glemmer du dette, kan du ryke på en smell med fastbrennte ventiler :) Men, uansett skal du jo ikke bruke den 631 toppen, bare ville informere :) Går fint å kjøre uten natriumfyllte ventiler på turbomotor, sålenge eksosventilene er rustfrie. Jeg kjørte med orginale ventiler på 960 motoren min:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 531 står vell egentlig kun på turbo motorer (B230ET)? Eller? Er T kam bedre enn A, B eller D kam? 531 topp sitter på b230et/fb/fx. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 531 topp sitter på b230et/fb/fx. Og Pentamotorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.