Gå til innhold

Montering av bonrath monovisker kit

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått viskeren min, av type Bonrath. (Se bilde under tråden om golfen min).

Noen som har noen tips angående dette?

Jeg tok av det plast dekselet som er foran visker motoren i dag, ser jo ikke ut som at det blir så alt for vanskelig.

Jeg skal jo kunne velge selv hvor jeg skal ha viskeren stående, jeg vil ha min på venstre siden (sett forfra) av ruta.

Er det bare å "bolt on" så funker det eller?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Kom igjen da ! koster ikke mye energi å veilede meg litt! Tenker spesielt på det med hvordan jeg skal velge hvor viskeren skal hvile..

På 3'ern er det lett, Bare tok ut den gamle og satte inn den nye. Var enkelt der... Justeringa av viskeren er en helt annen jobb da..... :rolleyes:

Drev en time sammen men en kamerat som hadde gjort det flere ganger selv.... Ble aldri helt midt på..... Men bra nok... :)

Kanskje lettere på Golf 2....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok !

Men skjønner liksom ikke helt hvordan den armen er festa, for der er jo ingen spor eller noe på den ! ?

Min visker skal stå til høyre, sett innanifra bilen.

Jeg ser for meg at jeg da må justere viskeren slik at den stopper like før den treffer vindus pakninga, men kan jeg på noen måte justere den på begge sider?

Jeg skjønner ikke helt hvordan folk kan få den til å stoppe på midten jeg!? vellvell det er uvesentlig, min skal til høyre..

Skal jeg bare montere alt, sette på viskeren og prøve? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel spor inne i hullet i armen slik at den passer i sporene på viskermotoren.

single5.jpg

Den lille armen er festet til motoren med en mutter, bare å sette viskeren slik du vil ha den og skru fast armen.

Kanskje denne siden vil forklare det litt bedre enn det jeg har klart ;)

http://www.pocketrocket.ca/tech/singlewiper.htm

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis armen som står fast i viskermotoren står rett ut til venstre når du sitter inni bilen, vil viskeren gå fra høyre side over til venstre. Står armen til høyre vil den gå fra venstre mot høyre. Montér motoren, og kjør viskermotoren uten å ha på viskerarmen, da får du et inntrykk av hvordan det blir. Vel, det var nå det jeg gjorde da jeg monterte min selvlagede i går. Ble bra det!

Edit: Står armen på motoren litt skjevt vil viskeren gå litt "feil vei" før den går den veien du vil. Altså fort en tur ned på panseret.....

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike momoviskere er søppel..... du får aldri renset ruta di onkli i kantene.....

det er jævli trygt å kjøre med når det regner som faen

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har monovisker nå også . Men den har en stor medvirkning til at dette er 3 golfen min ... Om vinteren skifter jeg til to viskere ... Har en hel visker motor med stag å alt liggende ...

Ekkel følelse når det regner som faen - viskeren går det den orker. Du får visket en gang - ser frem - alt ser fint ut - bilen forran ligger langt forran ... Neste gang faenskapen har sveipa over ruta og du får tatt en titt står bilen foran i ro pga en bil som ikke overholder vikeplikten ( jeg kom på forkjørsvei). Først måker jeg i ræva på den forran - så vrir bilen seg rett med side mot side inn i den bilen som kom ut fra krysset ... Var så forbannet at han som kom ut fra krysset måtte springe litt..... Og selfølgelig skylddeling ... For å gjøre denne historien komplett så kjøpte jeg meg ny bil ca 3 mnd etterpå - den hadde jeg i 3 uker. Da var jeg ute å kjørte - uten å ha satt opp "salting opphørt" skilt hadde de jæklene sluttet å salte - så det gikk rett frem i en sving - og front mot front mot en annen bil i ca 80 km i timen ...

Gla jeg ikke hadde forsikringen på meg de første årene :P

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smokka i viskeren min, det var jo lett som en lek! :)

Tror det tok meg maksimum 30 minutter fra start til alt var ferdig. Visker tok seg en liten tur nedover panseret første gangen, men jeg bare justerte den armen (visker motoren hadde snurra på seg av en eller anne grunn, før jeg satte på selve viskeren), og satte på viskern i igjen, og alt funker som bare det.

Se bilder på tråden om golfen min.

Har tenkt en del på det med at en monovisker kanskje ikke gjør jobben like bra som to, men etter at jeg har sitti på med kompis som har, så fant jeg ut at det ikke var noe problem,men jeg kan godt forstå problem stillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider