Gå til innhold

Spørsmål om ombygging: omega/ascona b

Ranger emnet


Ghostface killah

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Opel 2,4i med 3000 bakaksel. har tenkt på det og lurer litt på om det går an å bygge bremsene, fram/bakaksel, motor/gir å drivverket over på an ascona b? bare kom med alt dere vet, eller tror..

 

Er ikke interisert om hvor mye arbeid dette er:) for det er jeg klar over:( men derimot hvordan man skal gå frem:)yodude

- Suzuki GT 100

- Opel Ascona B (prosjekt)

- Audi 90 quattro (86mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dee dee dee! Ville bare fortsatt minne deg på den eksellente artikkelen med ei røys av bilder på http://opeltuners.com/ :)

 

image016.jpg

Bare ignorér de gule rørene. De er mostly all show, no go!

 

image020.jpg

Samme med disse demperne. Bare for syns skyld. ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du ikke har en anelse om hvordan du skal gå frem, tror jeg heller ikke du skal begi deg ut på det. Det er ikke slik at det understellet som funker bra på en bil, funker mye bedre på en annen igjen.

Alt går, vel forhjulsstillinga hadde jeg ikke gadda å prøvd på, men så bilder av em tysk ascona som det vart montert omega bakaksling på. Var på det tyske OHC forumet.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg deg ville jeg gått for Atlas akselen og 4 link. Det fungerer utmerket, tåler juling, og det beste av alt. Det er velprøvd.

Om du ønsker fjørbein framme så får man gode fjerbein fra Öhlins.

Om du ikke har feit nok lommebok, så gå for volvo bakaksel og 4link og drit i resten.

 

PS: Dette ser litt i overkant ut...

image016.jpg

Med litt utregninger så finner man fort ut at man kunne klart seg med halvparten...:bump Må jo tenke på vekta også...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra dere gir respons:) det setter jeg stOr pris på

 

- Volvo bakaksel ja:) vansklige å få tak i dei? (eller er det bare rykter?)

- Er ny begyner. Så dette var et tankeeksperiment fordi jeg tenker og på dette med omregistrering, Ascona b med 2.4i motor, er det kurant med orginalt Ascona b understell å bremser? eller må det ny bremser til?:/

- Suzuki GT 100

- Opel Ascona B (prosjekt)

- Audi 90 quattro (86mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med originale bremser da. Viss du ikke har 1.3bremser bak da.

Få tak i rekord 2.2i skiver og calipere foran så har du supre bremser. Kan også sette i bremsekraftforsterker fra 2.2(passer akkurat), men må korte inn staget inn til pedalen.

"Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door."

 

Ascona B/J 16V ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. takker:) tar i mot alle råd!

Som jeg har sakt så har jeg en 2.4i motor fra omegan. men problemet er at 1 rådelager har godt sunn.. dette har lagd riper i veiva!!! noen som vet hvor mann sender veiver og sånt på sliping? og vet pris på slikt?

- Suzuki GT 100

- Opel Ascona B (prosjekt)

- Audi 90 quattro (86mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veivsliping koster rundt 750,- mener jeg.

om jeg ikke blander pris med polering.

 

verdt og slipe veiva, en 2.4 er ikke nødvendigvis dyr,

men er heller ikke noe du snubler over på vei til rimi.

 

volvobakaksel vanskelig og få tak på?

tja, om du synes volvo 240 er vanskelig å få tak på.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår