Kubbikkåre Skrevet Juni 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2003 Sikkert ikke....:) Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet Juni 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2003 drunk *gjemmer seg under en stein* drunk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboCG Skrevet Juni 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2003 Originally posted by MrHappy hahahaha.... Han har sikkert tatt av lokket som ligger over coilpakkene på høyre støtdempertårn og sett under. Det er jo forsåvidt et lokk.... meneh... det er ingen fordeler der :D Jeg vet jo ikke hva en fordeler er! :P Heh jeg sa jo at jeg ikke hadde peil på om det var det da :), sa at HVIS det var den. Men nå dreit jeg meg litt ut da, helte på kondensfjærner jeg... usj.. Det hjalp jo, bilen fusker ikke mer, men hvis dysene blir ødelagt er det jo ikke akkurat bra da. Forresten, er det noen steder man kan lese om motorer og sånn? For å få littebittegranne peiling på hva jeg kjører.. Et sted må man jo lære ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Juni 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2003 Du lærer nå litt på Bilforumet da. Jeg kan jo prøve å forklare hva et fordelerlokk er for eksempel: Fordeleren er den dingsen som, på de FLESTE(!) bensindrevne biler fordeler strøm ut til hver enkelt tennplugg. Under fordelerlokket, som har 4,5,6 eller 8 kontaktpunkt, alt etter hvor mange sylindre bilen har, sitter rotoren. Den snurrer rundt, og fordeler strøm som kommer fra coilen til hvert av disse kontaktpunktene, som sendes videre til tennpluggen via pluggledningen. Når en stiller tenningen på en bil er det dette en justerer. Altså forandrer på tidspunktet den enkelte tennplugg får strøm, og følgelig gir gnist og tenning inne i sylinderen. Om du skjønte dette, litt forenklet forklaring, har du jo lært litt... selv om bilen din tydeligvis ikke har dette lokket da:) Det er jo bare å spørre om det er noe du lure på, det er alltids noen som har en forklaring. Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg